söndag 27 juli 2014

Sol och regn.

Hej!

Idag vaknade vi vid 8. Åt frukost och drog till havet! Idag hängde vi med Erika och Robin! Det händer inte så ofta tyvärr! Så synd. När vi väl ses så inser man vad man saknar dem. Men jag antar att det blir lite så när man får barn. Andra par man umgåtts med försvinner lite. Trist. Men idag träffade vi dem i alla fall! 2 timmar hann vi vara vid havet innan molnen drog över och vi åkte hemåt. 

Vi passade på att åka förbi storken. Kolla på bilbarnstolar. Jag har siktat in min på 3 olika. En gick bort pga att den inte gick att tippa/ändra läget på. Och den som vann, vann pga att den gick att justera nackstödet på så man kan ha stolen längre. Såklart va den dyrast oxå. :-P Men det är klart Lowe ska ha den bästa! Nu väntar vi väl mest på att någon ska få nått erbjudande så den blir lite billigare. Ingen panik riktigt än. Min syster behöver ju stolen i september. Och Lowe behöver bli 6 månader, och helst ska han väga 8 kg. Men det är tveksamt att han skulle gå upp 1,5 kg på 2 månader när han vara gått upp 0,5 kg på en månad. Men stolen är från 0 kg så man får ha den, bara han blir 6 månader. Kommer mer om stolen när vi köpt den. Vi byter ju som sagt direkt vi får pga att min lillasyster ska köpa vårat babyskydd. Och så är ju en barnstol mycket säkrare än babyskyddet. Vi börjar dessutom redan nu se att Lowe har lite svårt att ligga ner i babyskyddet då han drar fram huvudet och försöker med all kraft dra sig framåt och vill bli mer sittande upp. Han hänger framåt i bältena. Lilla gubben. ❤️ 

Efter stroken så åkte vi hem. Lowe somnade i babysittern och vi åt middag och har bytt lite sängkläder och sånt. Vid 19.30 började Lowe bli trött, så jag badade honom, masserade honom med kokosoljan. (ekologisk 100%:ig kokosolja/fett och doftfri så ni inte tror det är någon haiiwana tropical han blev smörjd med.) Efter det la vi oss i min säng och han fick mat. Idag slocknade han efter amningen så jag lyfte bara över honom till hans säng. Så idag sov han redan vid 20. :-) Precis som vi vill ha det! Nu får vi se när han vaknar i natt. Nu är klockan 00.01 och han sover i alla fall fortfarande. Ammade båda i kväll så han fick i sig mycket mat. Så då hoppas vi han sover längre. 

Jag satt sen i telefon och tjötade med Evelina i en timma. :-D efter det har Fredrik och jag kollat på house. 3 avsnitt har det blivit idag. Snart har vi nog sett hela säsong 1. Det är många avsnitt i varje säsong ju! Kul att ha något att följa. 

Nu ska jag sova. Morgondagen vet jag faktiskt inte vad det har att bjuda på. Klart, blir det sol så blir det ju stranden! Det är ju ett måste. Kollar man vädret framöver så ska det bli något svalare. Det tackar vi för! Idag efter regnet så är lägenheten betydligt svalare! Så skönt! 

Natti natti!

Inga kommentarer: