torsdag 31 juli 2014

Första kvällen utan bebis.

Igår morse bestämde vi oss för att vi skulle göra något för första gången utan Lowe. Jag va först under dagen själv in till stan och klippte mig. Andra gången jag är ifrån Lowe och detta va oxå för att gå till frisören. Haha! Det gick så bra. Nu känns Fredrik trygg i sin roll och Lowe är lika gärna i min famn som Fredriks. Fredrik får till och med Lowe att skratta mer än jag får. ;-) 

Vi bokade upp oss på kvällen för middag och Liseberg med Erika och Robin! Vi har inte umgåtts med dem så mycket det sista. Och jag har saknat dem väldigt mycket. Svärmor kom bort vid 17 och passade Lowe medans vi åkte in och käkade på hard rock. 2 cider till mig och jag kände mig fnittrigt! Haha! Vi satt och tjötade och hade det trevligt, lätt att man rullar iväg på barnsnacket. Men jag vet att andra människor som inte har barn, är inte så himla intresserade av hur ens barn sover på natten eller att han var tidig med att rulla runt. Så jag fick bita mig i läppen flera gånger. Nu va vi ute som Fredrik och Jenny och inte mamma och pappa. 


Vi gick vidare och stannade på heaven 23 och tog en drink. Här valde jag en alkoholfri. 


Jag vill inte dra i mig för mycket. Jag har väl ändå en bebis därhemma även om man glömde bort det lite för en stund när man va ute med Erika och Robin som vi alltid hängde med innan Lowe kom. Efter heaven va det Liseberg som gällde! Drickstopp igen! När Fredrik frågade i baren vad jag ville ha, svarade jag: "- nej men jag är inte törstig." Haha! Nu va det länge sen jag festade! ;-) jag tog en kaffe medans de andra drack en varsin öl. 


Killarna köpte biljetter och tvingade med oss i gasten, spökhotellet. Jag skrek så högt så en utav "spökena" sa: - det va då ingen dåligt pipa på dig du!" Haha! Efter att vi kommit ut livrädda från gasten så tog vi en drink/öl på baren intill.



 Här köpte Robin in shots! Oh no! Inte bra för mig alls. Så jag avstod. 2 cider och en 6:a drink fick räcka. Man vet ju aldrig om man måste amma direkt man kommer hem, eller om Lowe kör en vaken natt, vilket aldrig händer men nu skulle väl vara den första i så fall. Vi gick och spelade lite, sen stängde parken 23. Så vi tog en taxi hem. 

Avlöste Lowes farmor. Han hade skött sig exemplariskt! Han låg och sussade så gott i sin säng när vi kom hem. Saknar honom. Jag fick pumpa ut mina sprängfyllda tuttar och slängde den mjölken, för att vara på den säkra sidan, innan jag kröp ner i sängen och väntade på att Lowe skulle vakna och vilja komma över till mig. Vid 01 va det dags. Min älskade lilla plutt. 

Vi hade i alla fall en jäkligt rolig kväll! Så kul att hänga med Erika och Robin igen. Nu hoppas jag vi ses mer när vi snart blir grannar för någon/några månader. Idag va vi och träffade dem igen. Lunchade på Frölunda torg! :-) 

Lowe hade iaf haft det bra. Fick denna bild skickat under middagen.


Efter bad och lite mat så somnar man gott i farmors famn. ❤️ 

Dags att nanna nu. I morgon har vi några uppdrag! Bla ska Lowes nya bilbarnstol köpas! 

Inga kommentarer: