måndag 23 november 2009

Måndag 23/11.

Go morron Go morron!

Sitter i sängen med Texas i knä. Blev väckt av babe när han gick. Men somnade snabbt om. Sen kom ett sms ifrån en kollega som ville klaga på att jag ska åka hem över jul. Typiskt att de ska bli så. Jag firade inte jul förra året för att jag jobbade. Året innan fick jag åka tåg på julafton hela dagen för att jag skulle jobba dagen efter. Så denna jul vill jag fira med familjen. Speciellt när babe oxå är ifrån sunne och vi ska fira med hans familj oxå. Fast jag förstår ju de andra oxå. Men jag vill hem! :(  Speciellt nu när en familjemedlem gått bort. Då känns familjen viktigare än någonsin. Sen ska vi förmodligen åka upp till fjällen till joakims familjs stuga och fira nyår med några vänner. Jag kan jobba påsk, midsommar eller andra högtider. Bara jag får denna jul med familjen. Hade min familj bott här så hade jag kunnat jobba hit och dit. Men 30 mil fram och tillbax e ju lite jobbigt. Och dyrt om inte annat. Samtidigt så är jag ledig så är jag ledig. Då måste man ju få åka bort. Skit samma.

Idag är det måndag. Jag är ledig. Vaknade som sagt tidigt och ska använda det till något nyttigt. Tänkte åka in till stan sen och kolla läget. vid 17.10 ska jag till gymmet och köra s-coreball. Tänkte oxå leta upp julpyntet ifrån källaren och kolla om man kan slänga nått. Och om jag har julstjärnor som funkar. Jag pyntade inte alls förra året eftersom jag fick jobba. Så jag va inte hemma alls i min hem.

Nu får det bli frukost. Julvört har jag köpt! Jammi. Tänk när julskinkan kommer fram! MUMS!

Inga kommentarer: