söndag 1 november 2009

Slappsöndag blev renoveringsSöndag istället.

Sitter vid mitt eller vårt nya köksbord nu. Jag fick ett av min brukare och hennes man. De har ju flyttat som sagt och de ville bli av med det. Det är runt och jag som letat efter ett runt bord. Får man de gratis så e man ju tacksam och tar emot. Det är i trä, och ett ben i mitten under. Jag ska slipa ner det och lacka de svart. Det blev mycke mysigare med ett runt bord. Innan vi hämtade bordet så va jag och joakim till ett byggvaruhus. Skulle ha en sån mirakeltapet som täcker en skitvägg. Sån som det sitter femtioelva lager tapeter på. Som man inte orkar riva ner. Vi fick tag på det. Vi fick även tag på en skitsnygg tapet som jag ska ha i köket. Så vi köpte den med. Den e äggvit och det är svarta blommkvistar på den. Den skiftar lite oxå. Vi har fått upp 2 längder än så länge. Det ser bra ut. :) Fick lite andra idéer oxå. Hittade även en fondvägg till sovrummet. Men den köpte jag inte. Vi ska ju riva en vägg och bygga en ny till sovrummet. Så jag får vänta lite. Men nu börjar det hända saker iaf. Vi la ner köket just nu för vi behöver en skrapa för bubblorna. Får fixa en sån i morgon. Så hoppas jag att köket blir klart. Vill ha nya gardiner och svarta krukor. Funderar på att tapetsera i skåpen oxå. Sen behöver jag hyllor på en vägg som e tom. Just nu ploppar det upp idéer i mitt huvud. När allt e klart (vilket kommer nog ta ett tag) så ska vi omvärdera hela lägenheten. Kommer bli intressant va mycke den ökat, om den nu har det. Det har den, för när jag köpte den så va det mitt i finanskrisen. Frågan e om man vill sälja den sen när man e klar med den. Kanske kommer bli så fin så man inte vill de.

Ska iväg på schemamöte om 2 timmar. Innan de ska jag försöka göra lite fint här hemma. Städa i ordning lite. Vi hade ju fest här i går. Joakim hade en kompis här som hade med sej 5 kompisar. Så hade jag 2 kompisar här. Vi drog sen in till Valand för där va det premiär på en skidfilm. Vi kollade. Sen åkte jag och joakim hem. Någon fick lite mycke i sej. Men jag hade faktiskt inget emot att åka hem. Då va man pigg i dag. Vaknade 8.30. :)

I kväll efter mötet blir det mat och mys. Kanske en film.

Nu ska jag städa lite efter oss.

XOXO

Inga kommentarer: