torsdag 14 januari 2010

Hemma och vänder.

Hann hem en sväng mellan jobb och möte. Så skönt att komma hem och andas lite. Fast samtidigt blir man seg och inte alls lust att åka in på möte. Men nu är det min tur att få säga mitt, det känns skönt.

Har fikat med jobbet på stan en sväng innan jag slutade. Fick med mej en kalender hem. Som man har på väggen. Som man kan fylla i namn längst upp och sen skriva i va man ska ha för sej. Jag har även ringt och mailat skatteverket att jag har pengar på mitt skattekonto som jag vill ta ut. Eller få dem överförda till mitt konto och sen direkt in på sparkontot. Och slutligen så har jag tagit mitt förnuft till fånga och ringt tandläkaren och bokat tid. Har inte varit där sen jag fryttade ifrån karlstad. Lite över 4 år sedan? :S Kan bli straffad nu och få betala tusenlappar. Men va fan. Nu får jag iaf kolla igenom dem. :) Får bidrag tydligen. 300 kr per år för att gå till tandläkaren. Ny regel från förra året. Jag va inte hos tandläkaren förra året heller som sagt, så då har jag 600 kr som ligger och vill bli betalda med. Så det kanske inte blir så dyrt trots allt. Risken är att jag måste laga hål. Jag har ett iaf, va jag vet. En bit ifrån en tand har gått ur och de fastnar alltid saker därnere så de spränger i tandraden. Sen håller min sista visdomstand på att växa ut. Den vet jag att de kommer bli problem med. För den sitter snett. Den lixom växer emot tanden brevid och inte uppåt. Har inga problem än. Men lär få. Då skärs den upp och plockas ur. Jippi. Nää.. Men vill ju bleka tänderna och då måste alla problem med tänderna va lösta innan.

Jeje nu kom babe hem. Nu måste vi dra. Nya pjäxor och skidor ska köpas! :)

Inga kommentarer: