lördag 20 mars 2010

Vi är trötta här.

Nu är vi hemma hos svärmor. Ska sova här i natt. Vi är ensamna. Förutom 7 hundar. Vi e alltså hundvakt. Lättare att åka hit och passa dem, än att knö in alla 7 hundar i vår lägenhet på 53 kvm.

Vi satt och kollade på tv. Joakim slocknade. Vet inte vad det är med honom nu för tiden. Han är ovanligt trött av sej. Fast jag e oxå extremt trött idag. Vi bara gå och lägga mej i sängen med honom och sova. Får nog göra det snart. Vi har tryckt i oss massor med sötsaker idag. Kanske därför man jäspar så mycket?

I morgon är det söndag. Vi va lediga båda 2. Men nu ska Joakim jobba extra 4 timmar i morgon. Något med paintball:en. Så jag passade på att boka in mej på ett pass på gymmet mellan 12-13. Ska även sola efter det. Sen hoppas jag att jag får vara hemma och ta det lugnt. Plocka i ordning på mina kläder. Börja plocka fram sommarkläderna kanske? förtidigt? Idag hade jag på mej min mc-skinnjacka. Det va inte för kallt. Men det ska ju bli kallare framöver. Men sen vänder det. Hoppas vi.

Alice i underlandet va mycke bättre i 3D. Och den va värd att se 2 gånger på bio faktiskt. Men nu lär jag inte gå och se den igen. Nu finns det andra filmer jag vill se. Som draktränaren. En film som kommer ut på fredag. Oxå i 3D.

Vi skulle köpa med mat hem så vi hade nått att käka i kväll. Jag började genast tänka nyttigt. Jag har lixom tryckt i mej massa godis. Då får jag fan inte äta onyttig mat oxå. Så vi hoppade in på maxi. Tänkte köpa grillad kyckling och grönsaker och en dip till de. Vi plockade i allt och när vi skulle hämta kycklingen då va grillen trasig! Fuck! Då lämnade vi korgen och gick ut. Ingen kyckling, ingen mat. Men vi kom på att man e kanske lite nyttig om vi delar på en pizza. Eller kanske en sallad. Så vi åkte till en pizzeria. När jag skulle välja pizza eller sallad så kom samvetet. Samvetet gjorde att doften av nybakad pizza (som alltid brukar lukta mums) fick mej att må illa. Jag ångrade mej och vi gick även ut tomhänta ur denna affär. När vi kom hem så hittade jag morötter, äpple, tomater och 3 korvar. Vi kokade korvarna. Jag fick en, joakim fick 2. Bubblade vatten till. Så nu är både mitt samvete och min hunger nöjda. Kunde ha ätit lite mindre godis. MEN det är absolut inget att ha ångest för. Jag har skött mej i 6 dagar. I morgon ska jag sköta mej i 6 dagar till. Jag kommer antingen slänga mitt godis eller gömma det och sen försöka glömma vart jag gömt det. Hehe. För jag får inte ha tillgång till godis hemma. Blir jag trött så kommer sötsuget och då är jag körd.
Nu ska jag shoppa lite på nätet. Hittade en fin sele till Texas, och en jacka som jag tänkte klicka hem. Sen ska jag väcka babe med en puss och få med honom till sängen. I natt ska vi trängas i en 90 säng. Myyysigt! <3

.

Inga kommentarer: