söndag 25 juli 2010

Påväg till jobbet.

Uppe med tuppen. Klev upp 20 minuter innan jag skulle gå till bussen.
Klädde mej, plattade håret lite, tog på mascara, borstade mina tänder och pussade Joakim hejdå. Allt på 20 minuter. Jag hade inte ens valt kläder innan och de kan ta tid. ;) men idag fick ge gå snabbt.


Sitter nu på backaplan och väntar på min buss. Den ska vara här om 12 minuter. Det e värst när det e helg och man måste sitta här och vänta. Men värre e det på vintern såklart. Nu är det ju inte så kallt ute. Men i vinter hoppas jag på att få åka bil. Eller köra bilen menar jag. :)


Idag ska vi ut på en tur med jobbet. Jag skulle egentligen inte ha jobbat idag, utan jag hoppade in extra. Det e alltid bra att tjäna lite extra även om jag redan har över heltid denna månaden. Men ska man få lite extra så.
Vi pratade om att resa i början av september. Men igår beslöt vi oss att allt hänger på mej och mitt körkort. Jag tänker inte lämna landet förens jag sitter med mitt körkort i handen. Jag ska ha det som mål innan jag får åka någonstans utanför Sverige. Kanske ger mej lite eld i baken.
Nästa vecka har jag 2 körlektioner. En tisdag och en torsdag. Ska kolla om det blir nått återbud på onsdag så jag kan hoppa in. Det är de 3 dagarna som jag e ledig. Veckan efter det så har jag 2 lektioner. Torsdag och fredag. De ringer om det blir fler lediga. Ska stanna kvar efter varje körlektion och plugga teori. Göra klart pärmarna. Får nog börja om från början. Så kan jag plugga på datorn där sen.


Nu e det 3 minuter kvar tills bussen kommer. Som sagt, så jobbar jag bara halva dagen. Så jag slutar nog runt 14-16. Vet inte riktigt när vi är hemma igen.


Nu ska jag lugga i lurarna och lyssna lite på radio.


Hej hej!


.

Inga kommentarer: