onsdag 26 december 2012

Annandagen.

Yes då va det dax att jobba sin andra röda dag. Hade jag inte tjänat så mycket extra denna dagen så hade jag tagit semester hela jul och nyår. Men nu är det ju så att denna lönen kommer trilla in när vi är i Thailand. Och det är ju gött om summan är lite extra stor! ;-) Det funkar att bita ihop nu när man vet att man åker om 2 veckor. Exakt 2 veckor idag faktiskt!

Igår va en trött dag. Seg! Jag rensade faktiskt igenom alla mina kläder jag hade i källaren. Slänga/skänka/behålla. Och så tog jag upp min resväska. Förutom det låg jag på soffan. Sov till och från. Tänk att julen kan göra en så trött. F kom hem på eftermiddagen. Han skulle ut på kvällen. Ja eller vi skulle ut. Men jag orkade inte. Så skulle jag ju jobba idag så jag låg kvar på soffan. Fixade lite käk och degade framför tvn. Men vid 21 tiden ringde F. Han va påväg hem. Han orkade heller inte få ut. Haha! Gissa om jag blev glad! Så vi hoppade i säng och slog på en serie som vi börjat följa. Sen somnade jag någongång innan midnatt.

Nu jobbar jag till 22 idag och till 18 i morgon. Sen är jag ledig i 4 dagar. Fram till nyårsdagen. Och då är det ju all in på jobbet. Ser inte fram emot den veckan. Men lyckades jag göra 105 timmar på en vecka i höstas så ska jag väl lyckas fixa 75 timmar!

Vet inte vad som sker på jobbet idag. Men jag antar att det blir ganska lugnt.

Hoppas ni får en lugn annandag ni oxå. De flesta e väl bakis idag? ;-)

Puss på er!
.

Inga kommentarer: