måndag 24 december 2012

Julafton!

Hej hej!

Julafton! Och jag sitter på bussen till jobbet. Ska jobba några timmar.. Ja jag måste jobba julafton oxå! ;-) det e lugnt, eftersom jag redan firat jul.

I fredags vid 17.30 tog vi tåget upp till Sunne. Vid 21, 10 minuter försenade va vi framme i Sunne. Min styvfar och lillasyster stod och väntade på oss. Åkte hem till mamma och myste i soffan en stund innan vi va för trötta att hålla upp ögonen. Min styvsyster och hennes dotter va oxå i Sunne i helgen.

På lördag började dagen med en julfrukost. Min helsyster, hennes man och lilla Julia (min systerdotter) kom förbi och åt frukost med oss oxå. Så vi va en stor familj. Vid 14 åkte vi och hälsade på min pappa, farmor och farfar. Och tog en sväng förbi Daniels grav och hängde upp ett hjärta och tände ett ljus. Sen hjälptes vi åt att laga i ordning massa julmat hos mamma. Jag och F fick i uppdrag att göra köttbullar och sen steka upp prinskorven. Sen va det bara att äta sej proppmätt. Efter julmiddagen så myste vi i soffan till filmen upp. Sen satte vi igång bastun så hoppade jag och F in i den. Svettandes som små grisar! ;-) Man känner sej så ren efter att man bastat! Att man inte gör det oftare. Efter bastun va kvällen nästan över. Vi gick och la oss. Man bli extra trött där uppe! Man slappnar av.

I går gick tåget hem vid 12. Och det gick som det skulle. Efter att vi gjort bytet så slog jag på iPaden och kollade på avsnitt efter avsnitt med the big Bang theory. Så nu har jag sett klart säsong 5 oxå. ( Finns det fler nu?! ) Vi va framme i Göreborg 5 minuter för sent än vad vi skulle vara. Så man får inte klaga! Dock gick först strömmen på tåget när vi precis gjort bytet, och sen 5 minuter innan vi va framme på centralen i Göteborg så dog locket. Haha! Men de fixade allt snabbt! Vi tog iaf bussen direkt till Frölunda. Då att fira jul med F's familj. Mamma, pappa, mormor, "morfar", moster, mosters man och kusin! Julmat nummer 7 för mej i år! Det har varit en del prinskorv och sill! Tur att min kost tillåter sånt! Ja jag har inte varit helt strikt. Några finn crisp och hemmagjort sockerfritt godis. Så jag har iaf inte spårat helt. Idag får jag äta lite sockerfritt godis oxå. Men sen är det förbud igen. 2 veckor och 2 dagar kvar tills vi lyfter.

Vi ska väl ha lite julmys i dag oxå, när jag slutat. Och i kväll vill jag åka hem till mej. I morgon är jag ledig.

Nu är jag framme vid färjan.

Ha en fin julafton! Va snälla och ta hand om varandra!
.



















Inga kommentarer: