söndag 9 december 2012

Weekend in Sthlm.

Hej hej!

Sitter på tågen hemåt nu! ÄNTLIGEN!

Försenat 1 1/2 timme! Hade ju hunnit springa i affärer om man visste om det innan! Men vi har stått och väntat framför skylten sen 11.45. Mitt tåg skulle gå 12.14, det rullade 13.40, mammas skulle gå 12.25, det hade inte gått när mitt tåg kom. Så i värsta fall står hon kvar och väntar på sitt än..

Vi har iaf haft en jättelyckad helg. Vi tar den i ordning.

Fredag:
Jag bloggade sist när jag satt och väntade på mamma på centralen. Hennes tåg kom in senare, så jag fick vänta i 1 timma och 40 minuter innan hon kom. När hon kommit fram så gick vi till ett fik. Drack en värnade kopp kaffe. :-) Eftersom man inte kan checka in på hotellet förrän vid 15 så gick vi i stan och kollade i affärer, och åt en varsin tacosallad på tacobar innan vi tog oss till hotellet. Jag slog upp gps:en på telefonen och så gick vi. Inte fan trodde vi att 2,5 km va så långt i snö och rullväskor! Vi va vid hotellet på 30 minuter. Efter att man dragit fram gps:en ett antal gånger för att inte komma fel. Vi checkade in och packade upp. La oss i sängen och kollade på tv med en varsin kopp te och värmde oss i 2 timmar. Sen tog vi an stan igen. Japp vi gick ner. 2,5 km igen. Shoppade inget direkt utan kollade mest. Eller jo vi shoppade ju visst. Jag letade efter en röd klänning för att ha på lördagkväll, när jag fixat en överraskning för mamma. Köpte den inne på carlings. Här började min tur. Jag skulle betala så sa tjejen i kassan: - 198,50 kr! What? 399 står de ju! Men just detta märke hade 50 % i helgen! Wie! Då va det ju ännu roligare att köpa den! ;-) sen hamnade vi på hm efter att jag letat och letat efter ju "den" hm som har heminredning! Jag hittade förklädet med ugglor som inte finns kvar på nätet! Happy! Så den fick oxå följa med + en kökshandduk. Sen lyckades jag hitta ett svart uggla-halsband, eller mamma hittade rättare sagt, och ett par skinnhandskar som jag faktiskt skulle köpa, med totchfingrar! När jag ska betala halsbandet och handskarna så har affären 20 % på allt ju i fredags! :-P min tur rullar på! När affärerna stängde på GICK vi våra 2,5 km tillbaka till hotellet. Jätte trötta! Vi orkade inte sätta oss på någon restaurang så vi gick förbi Ica och hittade en varsin jultallrik, julmust och en påse nötter! Tog en varsin varm dusch och sen hoppade vi ner i säng och kollade på x-factor finalen och åt vår jultallrik! Somnade sen som små barn.

Lördag; vaknade strax efter 8. Pigga och redo för en dag på stan! Frukostbuffé och sen gjorde vi oss klara för att dra ner till stan. 2,5 km igen. Vi stannade till vid affärer påvägen ner. Bl.a. Lakritsroten och köpte lakritste och pistiller. I stan hittade jag en massa! Julklapp till lillasyster Icka, till mej: 2 tröjor, en jacka/kavaj, bh, nagellack, strumpbyxor, och jag lyckade fan hitta kaffe och te burkarna som jag trodde indiska slutat sålt, på REA! Halva priset! Så 2 burkar kostade som 1! ;-) de fick följa med, plus en bordstablett till köksbordet. När vi tyckte att vi sprungit klart i affärerna så GICK vi 2,5 km tillbaka till hotellet! Haha! Köpte med oss en påse med babybels och en ölkorv och delade på. Duschade och gjorde oss i ordning. För nu va det dax för min överraskning! JULGALA! Jag hade köpt biljetter till friends arena för julgala. Så vi tänkte ta oss dit och hitta en restaurang för att käka på innan. Mamma tyckte vi kunde ta en taxi dit istället för buss/tunnelbanan efter allt vi gått. Dessutom går ju inte högklackat och isiga vägar så bra ihop. Så vi hoppade in i en taxi. Han släppte av oss utanför arenan mitt i ett industriområde? De bygger för fullt där! Lycka till att hitta en restaurang där! Så det slutade med att vi köpte in oss på en varsin plats på julbordet som va innan julgalan. (Man kunde köpa biljetter med julbord och julgala, eller bara en biljett till julgalan, som jag hade gjort.) Så vi krånglade oss fram och tillslut fick vi platser jätte nära scenen. Julbord och dessertbord! Mums! Och galan va magisk! Riktigt bra! Vid midnatt drog vi hemåt. Då insåg vi att det fanns en gratisbuss som kör folket in till t-centralen. Så vi hoppade på en av bussarna och tog sen en taxi ifrån t-centralen och till hotellet.

Söndag: vaknade flera gånger under natten. Mamma snarkar!! Så det slutade med att jag fick hämta papper och trycka in i öronen med! Klockan 5 somnade jag ordentligt och vaknade 8.30 av att F ringer. Han va påväg HEM (?!) (ifrån festen som genesis haft i helgen.) Så det va bara att kliva upp och hoppa in i duschen. Sen packade vi ihop och åt frukost. GICK sedan våra 2,5 km med våra väskor i släp ner till centralen för att sitta där och vänta i 2 timmar..

Men som sagt. Jag har haft en riktigt mysig helg med min mamma. Men nu längtar jag hem till mina 2 prinsar! Antar att de ligger och sover som små grisar nu. Hemma hos svärmor. (Texas har varit där i helgen, och festen F va på låg i närheten så han gick dit och sov).

Nu är vi i Katrineholm! 17.00 trodde de vi skulle vara i Göteborg. Tur att man kan ladda mobilen och att min iPad e fylld med the big Bang theory - avsnitt! :-D
.









Inga kommentarer: