fredag 21 december 2012

Fredag!

Idag e pojkvännen lycklig! När han slutat idag så är han ledig fram till och med den 2/1! Jobbar sen 5 dagar, sen drar vi till Thailand! Jag däremot ska jobba både julafton, annandag jul och nyårsdagen! Halleluja! -not. Sen jag jag jobba 75 timmar veckan innan Thailand. För att inte ta för mycket av semesterersättningen. Men men. De e det väl värt sen när jag ligger där på stranden och steker i en månad!

Igår va jag hemma vid 18.30. Vi stack till gymmet direkt och köpte först årskorten. Så nu kan vi träna där ett år till. Sen körde jag ben och rumpa! Grymt bra pass! Känns i rumpan idag! Härligt!

Väl hemma tillbaka så kunde jag inte sitta still. F gick och la sej. Men jag hade 100 grejer att göra innan jag la mej. Duscha, packa, måla naglarna, diska, kissa hunden, plocka undan och det tråkigaste, betala räkningarna. Sen kunde jag inte somna med en gång så det blev 2 avsnitt av the big Bang theory innan jag deckade runt 00.30.

Så idag e mina ögon röda och små! Fulla i grus! ;-) Men idag jobbar jag bara fram till 15! Så gött! 8 timmar! Efter att jag slutat e det raka vägen hem och hämta väskan sen in till stan och möta F, fixa käk. Tåget går 17.30 mot Sunne!

Fick ett sms igår med världens finaste fråga! Min lillasyster och hennes man ska skriva papper för min systerdotter. Vad som gäller för min systerdotter om de går bort. De frågade om jag kunde tänka mej att stå som förmyndare för min systerdotter då! Jag började lipa! Blev jätte glad! Inte för att jag hoppas på att min syster och hennes man ska gå bort, utan att de har det förtroendet till mej. Ingen tvekan om vad jag svarade! Det vore en ära! :-)

Det ska bli skönt att komma upp till familjen en stund. Hoppas det inte e för kallt bara. Min vinterjackas dragkedjor gick så klart sönder igår. Typiskt! Så nu får jag ha en vinterjacka som e mindre värmande!

Ha en härlig fredag!
.

Inga kommentarer: