måndag 13 december 2010

Redo för sömn.

Nu är hunden kissad, tänderna borstade, och öronpropparna istoppade. Jag sover mycket bättre med öronproppar. Jag vaknar inte lika lätt mitt i natten. Utan får min skönhetssömn. Jag har ställt klockan på 8.30 i morgon. Behöver ju inte sova mer än 8 timmar. (tar väl en halvtimma tills jag somnar.) Att ha en iPhone gör ju saken inte lättare att somna. Hade jag inte haft den positionen på jobbet som jag har, så hade min iPhone behöv ligga utanför sovrummet. Då hade jag bara tillägnat tiden till att somna och inte att ligga och läsa bloggar. Men jag måste eller borde vara tillgänglig dygnet runt då jag är personal ansvarig. Men nu ska jag ge sova en chans.


God natt på er.


.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Så skönt att plugga in dem på kvällen när man lägger sig och stänga ute alla störande ljud. Även jag sover så mycket bättre med öronproppar djupt insatta i öronen. Hur skönt som helst. Dock får jag ibland lite ont i öronen av propparna. Har du något bra tips på sköna öronproppar att sova med?

Jenny M. Bäcklund sa...

Hej! Jag kör ett par billiga från Apoteket. Jag får oxå ont av dem ibland. Till och med så att jag plockar ut dem i sömnen. Jag sover inte alltid med propparna. När jag sover ensam har jag aldrig dem, bara när jag sover med pojkvännen. (som jag typ alltid gör.) Men ibland är jag inte alltid lika känslig mot ljud, speciellt när jag är jätte trött, då behöver jag dem inte.