tisdag 21 december 2010

Snart dax för sängen.

Jag har nu intagit en av mina favoritställningar. Sitter i soffan, med fötterna på bordet och min mac i famnen. Vi har nyss käkat middag. Jag gjorde en potatisgratäng med kött och sallad. Undertiden som jag lagade mat så gjorde Joakim julgodis. Ischoklad och daim. Jag dammsög och duschade undertiden som potatisgratängen stod i ugnen. Jag har till och med betalat räkningar och packat inför Värmland i helgen. Och plockat ihop alla julklappar så det är bara att bära ner dem till bilen för Joakim när han drar. Jag borde gå igenom min packning igen. Och se så jag har allt till mina outfits. Jag åker nog i min lila mjukisdress. På julafton ska jag ha tjocka svarta strumpbyxor, en ny kjol, eller marinblått linne och en stickad tröja. Smycken på det och Vågit hår. På juldagen ska vi börja dagen med att åka skidor. Då behöver jag ett underställ, fleecetröja, skidbyxor och jacka, mössa, vantar, halsduk, skidor, stavar och pjäxorna. Och min hjälm såklart. Senare under Juldagen så åker vi till min syster i karlstad. Då ska jag ha på mej naturvita tjocka strumpbyxor, blå tunika och en vit stickad lång tröja. Smycken till det. Diadem? Söndag, Annandagen. Då åker jag hem. Då blir det min mjukisdress igen. Sen vet jag inte om vi ska gå ut någon av kvällarna så jag får ta med en klänning ifall och ett par klackar. 


Ja det va nog allt det. Låter ju som om jag inte måste ha så mycket med mej trots allt. ;)

Nu ska jag kolla vart Joakim och Texas blev av. Sen borta mina tänder och hoppa i säng. Klockan ringer 05.00 till morgonen igen..


Natti.



Inga kommentarer: