torsdag 28 februari 2013

In bed!

Hej hopp! (Inlägget skrevs onsdag 22.30, men kom visst inte upp förrän dagen efter!)

Då va 2 dagar gjorda på jobbet! Nu ligger jag äntligen i min säng! Har 2 lediga dagar framför mej. Sen är det dax för mej att jobba helg. Har ju en helg i månaden på jobbet.

När jag slutade i dag så kom F ut till Torslanda och mötte mej. Vi handlade jävligt snabbt idag! Eftersom Texas va med så fick han sitta i bilen i sin bur och vänta på oss. Jag gillar inte att ha honom där ens 5 minuter! Och matlistan va lång! Och i oordning. Men till slut hade vi samlat ihop 5 påsar mat och 1700 kr fattigare. Vi handlar så olika jag och F! Jag handlar inte längre efter prislappen som förr. Nu vill jag ha svenskt kött, jag kollar eämnen, och om det är socker i produkten. Alltså kolhydratshalten. Ju mer,desto sämre! Produkterna skall helst innehålla 100% rent! Försöka tänka så. Så mesans F gick och hämtade en färdig potatisgratäng, så letade jag upp en låda frysta ekologiska hallon! Det sved oerhört när jag fick ta en chilisås med massa socker i för att jag inte hade tid att stå och läsa på varenda etikett. Men jag ska bara ha ytterst lite i ett recept jag tänkte pröva.

Världens skönaste bad när jag kom hem. Just för att varva ner. Sen lite käk. Avslutade kvällen i soffan med caseinpudding med lite vispad grädde och hallon! Till Mia på grötö!

Nu hade jag tänkt sova. Klockan ringer innan 8. Ska tvätta! *jippi! F slipper undan! Men han dammsög och skurade igår. Så det får väl gå på ett ut.

Spegeln tvättade han dock inte av ser jag på denna bilden. Får väl göra ett ryck med trasan omi morgon medans tvättmaskinen gör sitt jobb.

Inga kommentarer: