tisdag 18 juni 2013

3/tre!

Jag har aldrig under mina 8 år som kund hos tre varit missnöjd. Allt har flutit på som det ska! Kanske har de varit lite dyra, men jag tycker att det varit värt det eftersom det aldrig krånglat. 

Jag har haft en extra försäkring på min mobil från första iPhone jag skaffade. Så nu har jag betalat 89 kr i månaden i snart 4 år. Man vet ju aldrig vad som händer. Jag har aldrig använt den. Men nu va det dax! Jag tappade telefonen för några veckor sen. Jag gjorde som man skulle. In och maila en förlustanmälan + en polisanmälan. Polisanmälan kom på posten 5 dagar senare. Men jag skrev ut den innan och gick in till tre med den, sen 5 Juni. Så de skulle fixa in den med en gång. Det gjorde de utan problem. Sen hörde jag inget mer. Den 11 mailade jag tre försäkring och frågade hur det gick. Det ska ta 3 dagar att få en ny telefon, säger de. Det tar 3 dagar innan de svarar på mitt mail. Den 14:de (då har det gått 2 veckor sen jag gjorde anmälan på telefonen.) i mailet står det att de ej fått in min polisanmälan. Så jag ringer upp tre försäkring. Då säger de att de fått in min polisanmälan på nytt av butik den 13:de (dagen innan) men sen skall killen i telefonen kolla efter, och ber mej dröja lite. Jag väntar, länge! Till slut orkar jag inte vänta utan lägger på. Jag tänkte att han kommer ringa upp. Det gjorde han inte. Så jag ringer på nytt igen. Då får jag prata med en annan kille. Som påstår att min polisanmälan inte kommit in och ber mej skicka in den på nytt. Han använder frasen "det va ju tråkigt" genom hela samtalet. När vi lagt på så ringde jag tre-butiken jag varit inne med polisanmälan till och fick prata med butikschefen. Jag sa: hej mitt namn är Jenny. Då sa hon: jaha är det Jenny Bäcklund? Ja, ja? Hon, ja jag har kämpat här för din skull. De hade tydligen slarvat bort min polisanmälan på tre försäkringar. Men vägrade erkänna de. Tre butiken hade bevis på att de skickat in den, den 5 juni. Men hon i butiken att hon skulle ordna allt och att jag skulle kunna hämta ut en ny telefon på tisdag. (Idag)

Så igår va jag inne och frågade hur det gick när jag ändå va inne i stan. Den va inte klar. Som jag misstänkte. Men sen fick jag ett mail senare under dagen att den var godkänd och jag fick komma in till butik och hämta en ny mobil. Självklart ringde jag butiken för att kolla om de fanns någon mobil inne. Men de kunde inte svara i telefonen. Så jag åkte in igen. Nej ingen mobil fanns inne. Så nu får jag vänta en vecka på att den ska komma. Så när den kommit så ska jag plocka bort den där jävla förändringen som är hel meningslös när man har en helförsäkring! Jag får ju dessutom betala 500 spänn när jag plockar ut mobilen! Den borde de bjuda på tycker man!

En vit iPhone 5 32 gig blev det eftersom min 4S inte fanns kvar i 32 gig. Abonnemanget går ut i september, och då kanske man ska passa på att byta operatör? Frågan e bara till vilket? 

På tisdag ska den nya mobilen komma! Och jag hoppas verkligen den gör det oxå! Nu har jag haft min gamla iPhone 3s och den suger ju! Super seg och sämsta kameran! Men man får väl vara glad att man har en telefon undertiden. Lånetelefon fanns det inte att låna när jag frågade! Vilken servis va? Här har man betalt försäkring i 4 år. Typ 5000 spänn! Jag har ju praktiskt taget köpt en ny telefon med de pengarna. Och inte nog med det! Killen i kassan frågade om jag inte skulle förlänga mitt abonnemang så fick jag en ny mobil. Hallå?! Då har jag ju betalt försäkringen i onödan ju? Smart kille! Jo för jag betalar säkert för en försäkring som jag sen skiter i att använda när den behövs? Nope. Mer teknikintresserad än så e jag så jag vet att det kommer släppas en iPhone snart. Det har det gjort de senaste 4 hösterna. Så jag tar då inget nytt abonnemang förrens det dyker upp en ny IPhone på marknaden! Så de så!


Inga kommentarer: