tisdag 18 juni 2013

Mysigaste helgen!

Hej!

Här va det tyst! Jag hade tänkt blogga om helgen redan igår, men då fick vi besök så det blev aldrig av.

I torsdags när jag kom fram till Karlstad så stod min syster med familj och väntade på mej. Vi åkte direkt till Sunne. Vädret va så kasst i Karlstad. Väl hemma hos mamma gjorde vi shoppinglista på vad vi skulle handla inför kalaset. Sen bakade vi hela dagen! Jag gjorde jillsmat.se 's mandeltårta med smörkräm, en tulltårta och 2 snickers-cheesecake! (Alla lchf) Sen tog vi det lugnt på kvällen.

På Fredag tog jag, Sofia (min älsta lillasyster) och mamma en sväng i centrum. Fixade med det vi glömt. Bakade lite mer. Sen skulle det stora tältet festen skulle vara i, upp. Vid 21 anlände F på tågstationen. Så vi ha nere och hämtade honom. Då blev det lite mat och alkohol. Trevligt! Satt uppe till 02.30!

Lördag blev vi väckta vid 10! Sova ut va det här ja! Vi åt frukost och fixade oss, sen drog vi ner och fixade det sista. Riktigt fint väder, så vi spenderade några timmar i solstolen oxå! :-) vid 18 anlände alla gäster. 50 pers. Så jag och Sofia fick agera servitörer. Dukade fram och dukade bort buffén. Kallskuret och massa god sallad och ostar! Som gjort för min kost! Lite senare kom kaffet och efterrätterna! Jag åt både lowcarb och highcarb! Haha! Dock ingen alkohol! Sista jag va sugen på! Vi höll igång till 3! Sen kastade jag och F in handduken! De sista bara en stund efteråt. Riktigt trevligt faktiskt! Mamma va väldigt nöjd!

På söndag hade jag ställt klockan på 10. Vårt tåg hem till Göteborg skulle komma in vid 12, så vill man ju hinna packa ihop och äta lite innan man drar. Pappa och farmor kom och hämtade oss, och körde ner oss till tåget, så jag fick hälsa lite på dem med.

Hemma i Göteborg 15.15. Tågresan gick med rekordfart! Jag sov igenom nästan hela resan! Väl hemma åkte vi hem och slängde in grejerna + Texas och åkte på planeringsmöte med Genesis-gänget! Vi är ju med i crew:et och ska jobba på festivalen. Så vi fick önska när och vart vi ville jobba. 2 och 2 så jag och F kommer att köra våra pass ihop! Såklart! De bjöd på hamburgare och tårta! Självklart slank en tårtbit ner! Nej 2 tårtbitar! Hmm.. Vid 20 drog vi hemåt. Packa upp och sova! Jag tog en dusch och deckare på soffan!

Nu blir det väl inte Värmland på ett tag. Familjen bokade tågbiljetter för att komma ner första helgen i augusti! Då kommer mamma, styvfar, mina 2 systrar, systers man och deras dotter! De ska fira mej för att jag fyller år! Jag är ju i Amsterdam när min födelsedag är så de kommer lite tidigare.

Men det va som sagt väldigt mysigt i helgen! Och tur med vädret dessutom! Det va länge sen det va fint väder samtidigt som jag va där uppe!

Bjuder på några fina bilder på min systerdotter + Pojkvännen min!