måndag 3 juni 2013

Skönaste helgen på länge!

Hej hej!

Tröttaste tjejen och tröttaste hunden sitter i stan och väntar på bussbyte! Dax för jobb!

Vilken härlig helg jag/vi haft!

Lördagen vaknade vi vid 8. Frukost och sen åkte vi och köpte de sista till renoveringen. F gjorde klart vardagsrummet oxå! Så skönt! Vid 12 lämnade vi lägenheten ostädad och drog in till stan. Andra lång-dagen! Först gången för mej! Riktigt varmt va det ute oxå! Vi satte oss vid en kompis som stod och spelade techno. F drack några öl. (jag drack vitamin well! Den nya, melon! Jävligt goda e de! Undra om de kommer komma med kolsyra snart?) efter en stund dök det upp några vänner! Lite mer öl och sen kom regnet. Jag och F gick upp till henriksberg och mötte upp gamla gänget. När det slutat regna runt 17 så tog vi vagnen hem. Vi va ju bjudna på grillfest. Så hem och byta om lite och hämta vovven. Bäddade ner Texas i cykelkorgen och så cyklade vi bort. Vi grillade på deras innegård. Mycket trevligt! Vi va där till typ 22. Sen va jag så trött! F ville festa vidare, men jag va alldeles för seg. Så jag tog Texas och cyklade hem, medans F cyklade vidare in till stan och hem till en kompis. 2 bitar av pajen jag gjort på fredagskvällen, sen sov jag! MEN! Jag sov så dåligt! Eftersom min telefon va borta så hade jag min gamla iPhone på. Dock inget simkort i den. Men har man wifi så funkar alla funktioner på mobilen, förutom att ringa. Man kan ju dock använda Skype eller viber. Men det va jobbigt att jag inte bara kunde ringa honom om jag kände för de. Dessutom så stängde han av mobilen vid 12 för att batteriet va så dåligt. Ännu svårare att få tag i honom! ;-) vaknade 03.30, ingen F hemma. Men samtidigt som jag skickade ett "e du där" på whatapp:en så skickade han "jag ville bara tala om att jag är hos "...." Och jag åker härifrån vid 4. Puss" klockan 5 va han hemma. Cyklat, full, ifrån stan. Haha! (Jag kanske ska klargöra att jag litar på min älskling till 110 %! Det är inte det de handlar om. Men jag är så jävla rädd att förlora honom så jag får lite ångest när jag inte kan få tag på honom när jag vill. Det har hänt så mycket med ex som satt sina spår. Dessutom så vet man inte vad som kan hända. Finns galningar därute! Och personer som bara försvinner och hittas i vattnet senare. Så detta handlar inte det minsta om svartsjuka. Jag tycker det är grymt att vi kan gå på olika håll. Om jag är trött så ska ju inte han behöva åka hem och lägga sej för det Lixom.) När han kom hem va jag vaken. Så jag gick upp och käkade några mackor med honom och tjötade. Sen raka vägen till sängen igen.

Vaknade vid 11 igen. Söndagen va här. Jag hade lite att fixa. Bl.a. Så va jag tvungen att åka in till stan för att lösa ett nytt simkort. Så jag tog en dusch och käkade frulle och drog in till stan. Kaos! Prideparad! Mycket folk! Så jag fixade mitt nya simkort och åkte hem igen. Så nu har jag mitt vanliga nummer! Dock i min gamla iPhone! Får en ny telefon så fort jag kommit in med polisanmälan. Han på tre sa att iPhone 4S 32 gig va slut. Så den sol jag hade innan kommer jag inte att få. Så va det verkade så får jag 5an. Inte att klaga på det inte! Han sa att jag kunde förlänga abonnemanget så skulle jag få en ny mobil direkt? Haha? Varför skulle jag vilja göra de? Då hade jag ju mobilförsäkringen helt i onödan ju! En del försäljare försöker allt! De vill såklart tjäna på de! Och vilken "Mac-älskare" förlänger ett abonnemang några fjuttiga månader innan det ska släppas en ny iPhone? Nja. Så dum e jag inte! Jag skulle iaf skriva ut förlustanmälan från polisen och komma in med den, så skulle allt gå lite fortare för att få en ny mobil.

Resten av söndagen gick åt i soffan. Jag fixade köttfärs-soppa till middag sen somnade jag i soffan med Texas på mej. As trött! Inte sovit alls bra i helgen. Vid 19 vaknade jag till. Kollade lite på tv, sen la jag mej vid 21.30. Sovit som en prinsessa i natt! MEN e inte något piggare för det. Och ont i magen! Svullen som fan! Som om jag ätit hur mycket laktos som helst! Vilket jag inte har? Allt har varit laktosfritt i helgen!

Idag skulle de varit en 500 kcal's - dag. Men tror inte det funkar på jobbet. Så jag får flytta den till i morgon. När jag är ledig igen. Jobbar idag, på torsdag (7-22) och fredag (7-18) denna vecka! Och visst ska väl skattepengarna rulla in denna vecka?

Nu är jag snart framme! Tidigt i dag! Som fan! Men ibland e det så! Så trött på denna jobbvägen! :-/

Inga kommentarer: