fredag 3 december 2010

Lördag 27 November 2010. / I egypten.

Hej hej från Egypten!

Vi har det jätte bra. Solen e helt perfekt nu denna tiden. Vi går till stranden vid 9 och går hem vid 15. Det är då solen är som bäst. Idag har vi varit på middag med oriental musik och magdans. Förrätt, soppa, varmrätt, efterrätt och en kopp te. Mysigt men alla va så trötta så vi gick till våra hotellrum efter. Klockan är 22 här nu. En timme före Sverige. Innan vi gick till hotellet så va vi först till Apoteket och köpte salva till mina fula myggbett jag fick igårkväll. Hela 17 stycken?! Jag har nu smort in dem med salvan som jag hoppas tar bort skiten. För fy va fult och va det kliar. Jag e ju inte känslig och betten blir ju ännu större på mej. Min minst lillasyster har myggorna oxå käkat på, men hennes e bara små prickar. Vi va oxå till internetkafét. Skulle kolla Facebook. Men det gick ju inte alls. Krånglade. Nu ligger vi på sängen. Vår megastora säng! 2 st 120 sängar som är ihopsatta! Ingen risk att man ska trängas iaf. På tal om vårt rum. Vi fick presientsviten! Nått hade blivit fel så de uppgraderade vårt rum. Det är 2 rum, stort badrum med toalett i eget rum, klädkammare, sovrum och vardagsrum. Vi har även en takterass på 25 kvm. Vårt rum är på ca 65 kvm! Mamma och styvfar + lillasyster fick mastersviten och lilasyster hennes man och dotter fick det rummet de beställde. I morgon ska vi nog efter stranden dra till marknaden. Kolla om man kan shoppa lite. Jag har hittat jätte fina väskor. Och skor!! Converse för 130 kr!! I massa färger. Jag hade övervikt på min väska när jag åkte hit så jag får väl tjuva ner lite i Joakims ;) Jag måste säga till er som säger att Egypten e skit. Ni har bott på fel hotell. Jag hade lätt åkt hit fler gånger. Allt är jätte bra och man blir uppassad som en prinsessa. Fast det är klart, vi har inte varit på marknaden än. Men vårt hotell e jätte fint. Som ett arabiskt slott och jättestort! Hade jag inte haft med joakim så hade jag aldrig hittat här.

Nu ska jag njuta vidare av min semester. Blir nog inga inlägg med bilder förrän jag kommer hem, det tar väl 3 dagar att ladda upp en bild här.

Hoppas det är bra hemma i sverige. Och att det är mycket snö när vi kommer hem!
.

Inga kommentarer: