fredag 8 augusti 2008

Jennys Pojkar.

Klockan e nu 02.19.. sitter ju som sagt på jobbet. Trodde jag skulle kunna sova. Men ack så fel jag hade. Mycke som snurrar i mitt lilla huvud nu. Mina träningspass, min födelsedagsfest, mitt hem, min helg.. mitt jobb. Va ska man göra med livet egentligen? Jag har absolut ingen panik för att jag måste binda mej.. tvärt om.. hade jag kunnat hade jag blivit 4 år yngre nu.. jag vill inte bli vuxen.. Jag räknas som vuxen.. jag har varit vuxen i några år nu.. jag nojjar inte alls för att fylla 25 år.. åldern spelar lixom ingen roll. Jag tänkte på det i dag. Jag tänker på det alltid när nyss blivit singel. Tänk om man inte träffar någon bra kille nu då? När jag väl e redo att vilja ha en kille. Inte för att man ska behålla den gamla bara för att man vet att han e bra. Men det finns faktiskt människor som aldrig hittar någon.. Fast då har de väl kanske aldrig haft något förhållande. Jag tror de handlar mycke om rädsla, rädsla att släppa in någon i sitt liv. Den rädslan finns inte för mej. Jag e nog för snabb med det. Blir jag kär skulle jag kunna göra allt med honom. När jag va yngre gjorde man kanske lite sämre beslut. Nu är man nog lite mer eftertänksam. Men min senaste pojkvän kunde vi ha väntat med att flytta ihop så fort. Jag säger inte att det va därför det inte funkade. För de funkade skit bra. Vi bråkade aldrig! Ett bråk på 8 månader e väl ganska bra.. Och de bråket slutade bra ändå. En annan kille jag hade va så jävla långsint. Hatar sånt! Jag kan va sur i 1 minut, sen har jag glömt varför jag va sur. Om det nu är inte nått jätte dumt han gjort då såklart. Om jag tänker efter har mina ex varit grymt olika i hur de har behandlat mej. Jag har haft 3 riktiga förhållanden. Första kille träffade jag när jag bodde hemma i sunne. Han gick på ett inernatgymnasium där. När han tog studenten flyttade jag med honom hem till hans hemmastad. Jag va 17 år när vi träffades. Jag började på gymnasium i hans stad. Vi va tillsammans i lite mer än 2 år. Han va känslokall och visade aldrig att han älskade mej.. Han körde med den tekniken att om han inte visade att han brydde sej så skulle jag visa att jag brydde mej mer. Historian tog slut en kväll när vi va ute och festade och jag träffade mitt nästa offer..haha.. 3 veckor senare och jag firat jul i sunne så gjorde jag slut med den första killen. Sen började jag träffa kille nummer 2. Jag flyttade hem till honom på en gång nästan. Han hade precis fått sin lägenhet i karlstad, så det blev att pendla till gymnasiet i 1½ år. Då vi träffades va jag 19 år. Han jobbade i göteborg så jag va ensam från måndag till torsdag. Det va otroligt jobbigt! saknade honom skit mycke.. och han mej. En gång när jag kom hem ifrån skolan kände jag att inte allt stod rätt till.. Lägenheten doftade hans parfym.. då hoppade han fram och hade åkt hem ifrån jobbet 1 dag tidigare för att han längtade så efter mej :) och jag va överlycklig! Vi hade 4 år tillsammans med både upp och nedförbackar. Vi gjorde slut 2 gånger undertiden vi var tillsammans.. eller han gjorde det rättare sagt. Han vet nog inte ens själv varför.. Jag e så duktig på att dölja att jag mår dåligt. Så jag känner inte ens själv att jag får hjärtat krossat. Jag slänger på mej festkläderna och går ut och festar nästan samma dag som han dumpat mej. Kanske därför han tagit mej tillbax. Efter 2½ år i karlstad får han jobb i göteborg. Jag säger upp mej och flyttar med. Så det va så jag hamnade här. Vi köper en lägenhet som vi 1½ år senare gör han slut och vi säljer lägenheten. (Denna kille e samma kille jag bor tillsammans med nu, vi e vänner och de funkar utmärkt! ) Jag flyttar ihop med en kompis. Emma och jag lever livet tillsammans. 2007 är faktiskt den bästa sommar jag haft ever. Jag fick upptäcka singel-livet i göteborg tillsammans med min bästa vän som oxå nyss blivit singel. Helt underbart! och får lära känna så mycke roligt folk! (mest killar, men det e det jenny gillar). Träffade en kille när jag va i smögen och firade midsommar. Vi dejtade ett tag, men han bodde i stockholm, och va 08:a, det funkade inte alls bra tillslut. Va nog kär i honom, för det tog ett tag att komma över honom. Börjar prata med en kille på nätet som gör allt för att få bjuda mej på en glass på stan, men jag vägrar.. Jag tänker inte dejta någon. Vill jag inte ha något seriöst så ska jag inte heller gå på någon dejt och vilseleda någon. Så vi snackar på nätet i 4 månader.. Och byter nummer. Vi råkar stöta på varandra på en av göteborgs nattklubbar. Vårt samtal blir såhär
:Hej (jag)
:Hej (han)
:Va brun du e! (jag)
:Tack (han)
:"pinsam tysnad"
:Jag ska gå till en annan nattklubb där mina vänner e (han)
:okej, hej då (jag)
:Hej då (han)

haha.. så kan de gå.. en vecka senare sitter jag hemma och väntar på att emma skulle komma hem. Hon skulle till USA och va borta i 3 veckor. Så det var våran sista dag tillsammans och skulle hitta på nått.. men hon kommer aldrig hem. Då hade jag snackat med denna nätkillen lite.. Han festade, så då bestämmer jag mej för att gå hem till honom (modigt val av Jenny som aldrig skulle göra sånt för ett halvår tidigare, göteborg har gjort mej modigare). Han möte upp mej på hans hållplats. Får träffa hans killkompisar och hans bror. De spelar lite wii och jag dricker för fullt. Hamnar på park lane och vi festar vidare.. Inget händer alls mellan oss. Han vänner raggar på mej och jag tycker bara det e jobbigt. Blir lite för full oxå, så han följer mej till burger king och vi käkar mat. minns att han försökte få i mej friterade lökringar.. men det lyckas han inte med. Han följer med sedan till vagnen, ger mej en kram och jag åker hem. Tar en vecka, sen bjuder jag hem honom på film då emma e i USA. Det slutar med att vi sitter och kollar igenom mina fotton på min dator. Han hade även köpt en present, då jag fyllt år. Han hade köpt skalman till mej. Han tyckte jag behövde lära mej av skalman. Att sova mer. Vi 01.00 går han hem. Jag skulle upp tidigt dagen efter för att jobba. En kram sen går han. Efter jobbet dagen efter åker jag hem till honom för jag har så tråkigt. De sitter och spelar kort. Jag visar dem ett kortspel kan kunde. Sen bestämmer vi oss för att se "the ring" killarna e mer rädda än jag. Det kokar te för att pausa ifrån filmen. Jag sover över för att jag vågar inte åka vagn hem själv efter filmen. hehe.. Nu händer det saker.. Sen efter det träffades vi och sov tillsammans varje natt, förutom då jag jobbade. Jag flyttade in hos honom och vi hade det hur mysigt som hellst. Vi reste till thailand och hade den bästa resan tillsammans. Sen tog de slut, samma vecka som midsommar. Vi ses fortfarande. Lite känsligt än, därför behöver jag inte skriva mer om det i bloggen. Men jag tycker mycke om honom. Han va ju trotts allt min bästa vän. Vi e vänner iaf. och de är bra.

Får väl bjuda på en bild på mej och sista killen, Så söt bild, syns verkligen hur kära vi va!

Vilket inlägg jag fick till nu. Nu vet ni mer om mej än jag själv vet.. haha! Hoppas jag inte avslöjade förmycket nu bara.

Puss Puss

Inga kommentarer: