söndag 1 februari 2009

Då va det nog min tur.

..Att få ett hem.

I morgon ska jag förhoppningsvis skriva på kontrakt på en lägenhet. De ringde i dag och sa att de vill att jag skulle ta den. Jag tog den. Men Joakims styvpappa ska med och kolla läget med den, eftersom den inte e så fin just nu. Men jag ser verkligen att den kan bli bra. Bättre än nu iaf :D Men det krävs nog lite jobb. Färg och pill. :)

Oj nu har jag fått svar på en annan lägenhet. Måste läsa mailet.. Men va F*N! sidan vill ju inte öppna sej! :s Stört! Får väl läsa mailet lite senare då. Men nu blev jag ju nyfiken ju! :D

Jag får väl skriva lite om min dag ist då. Kom hem lite efter 9. Som väntat låg min Babe i min säng och sov. Jag väckte hela lägenheten som nu innehöll 6 personer, några hade bytts ut. Jag kröp ner i sängen och hade skitsvårt att somna. Men till slut så. Såklart ringer min mobil bara några minuter senare. "Dolt nummer" Jag vet att det är han med lägenheten, men jag orkade inte svara. Men han lämnade ett meddelande. Som jag lyssnade av direkt. Han sa att jag fick lägenheten. Och tror ni jag kunde somna om DÅ eller? nee.. jag vred och vände mej. Väckte Joakim, för om han håller om mej ett tag så brukar jag bli trött. Nee de funkade inte heller. Till slut gav jag upp. Jag klädde på mej och gjorde frukost. Satt där ensam i tysnaden. Sen försöker jag att ha vissa mål om dagen. Att göra saker. Jag hade bestämt mej för att städa min del av klädkammaren. Det gjorde jag oxå. Men eftersom jag har sån ordning sen innan så gick det rätt fort. Fyllde bara på skohyllan med mer skor. :P Sen sorterade jag tvätten och förberede lunch och middagen. Vid denna tid hade alla vaknat utom min babe. Han va seg i dag. Det slutade med att jag fick hoppa på honom. Han ville ha ner mej i sängen och gosa. Men jag satte mej på honom. Till slut fick jag upp honom. Han e så jävla söt när han e nyvaken! Det är svårt att stå emot att inte lägga sej hos honom och gosa ihjäl sej. Men jag va så pigg och igång så ingen sömn för mej inte. Jag drog med Joakim ut och slängde glasflaskor som vi samlat på oss efter alla fester. Sen gick vi och handlade. Hem och steka pannkakor :D Sen iväg till jobbet. Joakim jobbade i dag oxå. Slutade nyss. Jag vill oxå hem, hem till honom och mysa. Men i morgon så. Då får jag kramas igen. Jobbar bara en dag och en natt nästa vecka. Då blir de mycke Joakim-och-Jenny-sova-ihop. Sen åker vi till sunne på fredag. Hem och hälsa på. Ska va där hela helgen.

Det va allt de, nu ska jag ge mitt mail ett försök till att öppna sej, och avslöja hemligheten.

Tjoo!

<3

Inga kommentarer: