torsdag 20 januari 2011

Min älskling.

Jag sitter nu hemma. Jag är i chock. Texas ligger på sjukhus. Han började spy blod här så jag fick åka in med honom. Med tårarna rinnandes och paniksamtal påvägen dit. Jag fick åka buss. Väl framme mötte Joakims mamma och hennes man upp mej. (Joakim är påväg till sälen). Vi fick sitta där ett tag och vänta. Väl inne så klämde de honom på magen och tog hans temp. Ingen feber. Men han hade vätskebrist. Så jag fick åka hem utan honom. :( Nu ligger han väl där och piper i en bur med dropp. Han lilla hjärta slår fort och han vill åka hem igen. Lena och Anders körde hem mej. Skönt att de kom dit så jag slapp sitta där ensam. <3

Jag som skulle ha jobbat i morgon men fick ta ledig. Jag ska jobba på söndag istället. Vi får se hur det blir med Texas. De ringer väl i morgon. De fick mitt nummer så de skulle ringa om det hände nått med honom. Och när jag får hämta honom. Blir att tömma Texas sparkonto i morgon vid betalningen. Kul not. Även om jag har försäkring så kommer jag nog få betala runt 4000 kr. Jeeeejjj! Skulle valt ett annat försäkringsbolag. 

Nu ska jag ringa Joakim, sen knäppa på en film och försöka tänka på annat. Jag kan inte göra så mycket annat än att vänta. Han är i goda händer och jag hoppas allt löser sej. Och att han ligger i mina armar i morgon. Då ska jag åka förbi stan och köpa en ny leksak till honom. Mitt lilla hjärta. <3



.

3 kommentarer:

Maddan sa...

Hoppas Texas mår bättre nu :( stackars liten.

Jenny M. Bäcklund sa...

Ja han verkar vara på bättringsväg nu. Sitter och väntar på samtal från blå stjärnan nu. Om jag får hämta honom idag. Hoppas! :)

Jenny M. Bäcklund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.