fredag 28 januari 2011

Orkar inte.

Jag e så sjukt trött! Hela denna vecka har jag känt så. Det e skit jobbigt att gå runt och va trött hela tiden. Jag köpte mej en burk på vitaminer på life igår när jag va i stan, och hoppas det kan hjälpa. Kanske sover för lite? Somnar sent på nätterna, men ändå sover jag rätt länge på morgonen. Jag kanske är trött efter att tränat hårt förra veckan? Jag har varit på gymmet i gång denna vecka. Och jag har helt enkelt lagt ner träningen denna vecka. Jag gör ingen nytta där. Dessutom så har jag haft massa annat att göra, och har att göra innan jag drar. Varit stressad över körkortet. Det börjar närma sej nu. Mamma har ett springband hemma hos sej. Jag hade tänkt träna kondition de 2 veckorna jag varit där. Och styrka med hantlar.

Men just nu har jag ingen ork till att träna. Så jag tänker låta bli de 2 1/2 dagarna som är kvar av denna vecka. I morgon ska jag in och kolla på när Joakim tävlar. Innan jag ska dit drar jag förbi stan och fixar det sista. Efter tävlingen är det fest som gäller, Joakim frågade om jag ville med. Men jag vet inte om jag orkar. Eller har lust att festa. Soffan e bra skön nu alltså. På söndag städar vi det sista och sen drar vi. Joakim släpper av mej i sunne och åker vidare till sälen. Vi ses igen nästa helg, då jag förmodligen åker upp till honom. Nästa gång vi ses tar det lite tid till. Typ 3 veckor. Om inte han kommer till göteborg en sväng. Men det är typ inte någon mening för jag kommer jobba massor när jag kommer hem ifrån sunne. Kommer blir skit jobbigt! Jag hatar att va ifrån honom alltför länge. Men i bland kan man inte göra så mycket åt det. Det är som det är. Han ska ju inte vara i sälen så länge. Typ 2 månader.

Nej nu är jag sugen på något igen. När jag är trött så skriker min kropp efter socker. Jag har choklad i kylen och bullar i frysen. Jobbigt. Men nästa vecka hoppas jag att jag e pigg igen och redo att köra igång. :)

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tröttheten kommer ju säkerligen av bristen på kolhydrater. Det tar ett tag att vänja sig att vara utan, det är ju kroppens lättaste bränsle.

Det kan ju faktiskt vara så att du mår bättre av att ha en del kolhydrater i kosten, testa att lägga till lite grann och se om du känner dig bättre. Det är ju inte värt att gå omkring och må dåligt i onödan.


En bra balans mellan alla delar är det man borde sträva efter, men är också väldigt svårt att uppnå.

Jenny M. Bäcklund sa...

Jo, jag har läst om det, att det kan bli så. Fast denna vecka har jag ätit kolhydrater, mer än någonsin. Jag har haft varken tid eller lust att orka laga mat, så det har blivit massa rostat bröd och bullar istället för mat. Jag har oxå fått mej massa socker så jag tror att det är därför jag är så trött. Så nästa vecka är det slut på sockret iaf. Ska lägga in lite kolhydrater i frukosten och lite efter träningen. :)