lördag 24 maj 2014

2 dagar blev en vecka.

Hej! 

Sorry för dålig bloggning! Men jag är kvar i Värmland. Skulle ju ha åkt hem i onsdags. Men när väl onsdagen kom så ville jag så gärna vara kvar. Så jag stannade. Men nu är jag påväg hem till min man. Han har saknat oss så! Och vi honom
I måndags när vi kom vid 14 så stod min syster och systerdotter och väntade på oss. Vi gick hem och lämnade Texas och gick sen och handlade lite. Sen hadevi lite mys på balkongen! 


Mamma hade bakat och lämnat kaka till oss! Jag tog en promenad med Texas, titta så fint det är i Karlstad! Lowe passade på att mysa i kusinen saccosäck! Och Julia ville visa mig sina figurer hon hade. ;-) 

På tisdagen hade vi tänkt gå till Mariebergskogen. Vi skulle träffa Zandra och Mio (Zandra är pappas yngsta kusin och Mio hennes 9 månaders son.) där. Men vädret va inte det bästa så vi avbokade det och träffade dem på en fika istället. Mysigt! Har inte sett Zandra på flera år! Vi umgicks väldigt mycket när vi va yngre då hon är ett år yngre än mig. 


Hennes söta Mio har jag alltså aldrig träffat innan. Vi gick och käkade lunch ihop. Sen gick vi hem och myste. Vi fick besök på eftermiddagen av min systers kompis Therese och hennes lilla 5 månders dotter. 


Det skiljer 3 månader på dem, men det skiljer nästan inget på varken vikt eller längd! Hon föddes väldigt liten och Lowe va ju en liten klump när han kom! :-) 

Onsdag: 

Då vart det fint väder! Så fint att jag fick gå och köpa mig en klänning! Råkade bli 2 klänningar och ett sommarset till Lowe. Vi promenerade sen till Mariebergskogen. Köpte med jordgubbar och satte oss i gräset och myste medans Julia lekte i lekparken. Mariebergskogen är en park som har djur och så. När vi va små fanns det även ett tivoli där. Som ett mini-Liseberg/gröna Lund. 


Vi köpte glass och sen promenerade vi hemåt och myste hemma resten av kvällen. 


Glad kille! / känna lillasyster sparka! / mostermys. / Mys i soffan för Julia. :-)

Torsdag: 

Min syster skulle jobba och Julia skulle till förskolan. Men hon ville vara hemma med mig. Så vi började morgonen med att spela spel och leka doktor medans Lowe sov. När Lowe vaknat så promenerade vi till sandys och åt yoghurtglass! Mysigt! Och efter det gick vi till lekparken en stund. 



Väl hemma så lagade Julia och jag spagetti och köttfärssås. Lowe körde en sovdag så jag passade på att sola på balkongen! Min syster kom hem vid 15.30, sen degade vi hemma resten av dagen/kvällen. 

Fredag: 

Vi fick besök igen. Vår morbrors fru och dotter kom in till Karlstad och umgicks med oss. En sväng förbi Sandys igen och sen till lekparken. Så sjukt skönt väder så vi gick ner till vattnet och satte oss. Min systers man kom hem ifrån sitt jobb i Norge så när vår morbrors fru åkt hem så gick vi och köpte en varsin plocksallad och satte oss vid vattnet igen. Julia galningen badade och Lowe låg i blöja och sprattlade på filten. 



På kvällen fick syrrans man ut en sväng så vi hängde på balkongen med en varsin alkoholfri dryck. Mysigt! 

Nu är det lördag och snart dags att åka hem. Har verkligen haft en underbar vecka här uppe! Lowe har skött sig exemplarisk! Sovit som hemma! Min syster tog in spjälsängen till honom och ställde den intill min säng. Han har somnat innan vi lagt oss varje kväll i spjälsängen. Sovit till 04, ätit och somnat intill mig och sovit till runt 6-8 varje natt. Nästan inget gnäll! Legat i babygymmet och i Julias scooter när vi ätit. 


Våran Perfekta Lowe! 

Inga kommentarer: