lördag 17 maj 2014

Promenad, fika och möte ute i det gröna!

Go kväll! 

Idag bestämde sig chefen för att vi skulle få sova till 8! Det tackar vi för! :-) 

Startade dagen med mys i sängen. Nyhetsmorgon och massa "prat" och leenden! Så mysigt! 


Vi slängde sen i oss frukost (vi har satt i system att Fredrik tar Lowe och jag dukar fram och fixar frukost, vi äter tillsammans med Lowe i babysittern sen när vi ätit klart så tar jag Lowe och Fredrik dukar av och fixar! :-*) och sen på med powerwalkskläderna och ner med bebis i vagnen och hunden i koppel så gick vi ut. Idag va vädret underbart så vi gick nog 5 km! Stannade dock och åt en varsin glass! ;-) men det va vi värda denna fina dagen! Väl hemma så fixade jag kaffe och questbar-kaka och plockade med mig det ner till innegården och bjöd "grannarna" oliver och Ilda på fika. 


Nyckelpiga är ett tecken på att sommaren är här! 

Vid 14.30 drog vi iväg. Hämtade upp Johanna och Mio och drog på möte. Genesismöte och planering av festivalen. De bjöd på grillad hamburgare! Mums! Solen stekte på och Lowe låg på en filt i skuggan och va så gosig och snäll! När han blev trött så åkte han ner i selen och somnade.

Vid 20 va vi hemma igen. Sen dess har vi myst i soffan. 



Lowe somnade vid 21 efter att han fått käk så han la jag ner i sin säng. Sen har Fredrik och jag undrat varför vi tvingade oss själva att sitta uppe och gäspa bara för att man råkar få lite tid utan bebis i vaket tillstånd. Så Fredrik la sig, jag plockade ihop lite. Och nu ligger jag också. Ska väl slå igen mina gröna ögon och sova snart jag med. 

I morgon är det söndag. Vi har inte något planerat alls. Så jag vill så gärna att solen ska skina som idag. Jag har nog kollat vädret 15 gånger idag. Men det har visat regn varje gång. :-/ Hoppas de har haft fel. Men jag får väl avsluta med en bild på vad som är sol för oss även regniga dagar. 


Vår älskade lilla plutt! ❤️

Inga kommentarer: