söndag 4 maj 2014

Vår helg.

Hej! 

Nu har ännu en helg gått och Fredriks 4 lediga dagar med oss är snart över. 

I går hade vi en förmiddag hemma. Lowe va trött så han somnade vid 11 efter en promenad med vagnen och sov fram tills vi skulle iväg. 


Mys innan vi stack! 

För vid 16 va vi bjudna på middag i Borås. Hem till Johanna och Joel. De bjöd på fisk! Så gott! Så roligt att träffa dem igen! Mycket prat om förlossning och Lowe såklart, men även andra smaskiga skvaller! ;-) Vi stannade till 19.30 sen åkte vi hemåt. Svängde förbi mataffären och handlade lite bara. 


Vi hade barnvagnschassi:t hemma, så babyskyddet fick vara i kundvagnen! 

Lowe somnade i sin babysitter vid 21.30 och då stack Fredrik ner till Oliver som bor i trappuppgången intill vår. Jag själv visste inte vad jag skulle hitta på? Jag bar över Lowe från babysittern till hans säng och bäddade ner mig själv och Texas i soffan under en filt. Jag somnade! ;-) så skönt! Fredrik kom upp efter en stund. Sen hoppade vi i säng. Natten va lite mindre härlig. Lowe vaknade vid 02. Somnade om efter mat intill mig, vaknade 5 med magknip! Glömt att ta minifom! :-( så vi va vakna till och från mellan 5-7. 

Vi gav upp och klev ur sängen 8. Myste i soffan med Lowe där han sen somnade en timme senare! Buse! Vi som verkligen försökt få honom att somna om i vår säng så vi kunde sova lite till. ;-) Vi fick väcka honom vid 11 för vi skulle åka in till stan vid 12. Så idag har vi varit på stan med Evelina, Daniel och Mathilda. Käkat mat och kollat lite i affärer. 


Kycklingsallad med blåmögelost! 

Vid 16 va vi hemma igen. Fredrik fick gosa med Lowe medans jag gjorde käk. Jag har tänkt sluta laga mat på dagarna när jag är hemma ensam med Lowe. Om jag inte måste. Jag vill bara kunna ta fram något att värma. Vill som sagt var inte känna mig tvungen att stå i köket. Lowe har sina dagar när han vill ligga hos mig hela tiden. Och de dagarna vill jag ta vara på. Så idag har jag stekt upp 12 st rosébiffar med rosépepparsås! Så jag klarar mig under veckan till luncher utan att behöva hänga i köket en längre tid än micron tar att värma upp maten. 


I veckan som kommer har jag bara BVC inbokat. Sen är det tomt. Men nått kul ska vi väl hinna hitta på! 

Inga kommentarer: