tisdag 27 maj 2014

Status vecka 4 och 5.

 Ja förra veckan blev det ingen status på min kropp/kost/träning. Jag va ju hemma i Värmland och hälsade på. Jag skötte varken kosten eller träningen. Men det viktigaste va att ha mysigt och roligt en vecka däruppe. Försökte hålla maten bra. Jag åt kolhydrater i form av sallad när jag åt mat. För att kompensera med chokladen jag åt! Hehe! Ingen träning heller mer än promenader med barnvagnen från plats a till b. 

Vågen visade + 1,5 kg när jag kom hem. Men socker gör att man samlar på sig vätska. För sen jag kom hem så har jag ätit lågkolhydratskost och tappat 1 kg igen. Så nu visar vägen 60,5 kg. 

Igår hoppade jag på promenader igen och idag va jag på gymmet för första gången med Lowe och barnvagn! Jag har inte tränat ordentlig sen jag blev gravid så det va superhärligt att köra även om jag inte öste på allt för mycket. Vill inte ha jätte träningsvärk när jag ska bära runt på Lowe. Nu har jag tänkt ta gymmet 3 gånger i veckan. Så jag får dela upp muskelgrupperna så alla körs minst en gång i veckan. Ska försöka fokusera på de stora muskelgrupperna och göra övningar som tex marklyft och utfall. Så aktiverar man hela kroppen. Hoppas jag kommer kunna köra med Fredrik i bland så man kommer kunna köra riktigt tungt. Så någon kan vara med och passa. Jag är taggad! Kosten går också så mycket bättre när jag kommit igång med träningen! Kommer bli mycket sallader nu. Gjorde en plåt med kycklingfilé i ugnen förut och slängde ihop laxbiffar. Till lunch blev det idag en tonfisksallad. Frukost fortsätter jag med havregrynsgröt. Inte speciellt lågkolhydratskost. Men det är så jäkla gott med varm gröt på morgonen. Ska försöka hitta någon gröt som är lowcarb som jag kan äta på morgonen. Har ni några tips så kommentera gärna! 


Lowe sov igenom 30 minuters passet. Så orolig att han skulle vakna så jag körde effektiv träning och "sprang" mellan övningarna. :-) 


Caseinpudding med grädde och hallon satt fint efter lunchen. 


Dagens vikt. Bort med 0,5 så jag kommer under 60! Ska köra hårt i veckan! :-P 

De dagar jag inte styrketränar så blir det promenader med Lowe i barnvagn/sele. I morgon ska vi promenera in till stan med Evelina och Mathilda om vädret tillåter. En fika på stan och jag tänkte testa den sockerfria yoghurtglassen på yoghurtbaren! Ska fråga vad den innehåller och om man kan få se näringsvärdet på den. Hoppas kolhydraterna är låga. I så fall är sommaren räddad! ;-)


Inga kommentarer: