onsdag 14 maj 2014

Två månader med Lowe.

Idag är det 2 månader sen lillen kom till oss. Dessa 2 månder känns som en evighet. Känns som han alltid varit hos oss. 

Allt känns jätte bra! Idag har han fått sin pappa på pappret! Så nu ska han väl få sina namn godkända. Vi har vant oss vi att ha en liten mini hemma. 

Lowe utvecklas i raketfart! Allt går så fort! Han ler för fullt när man busar med honom! Han "snackar", och Han har upptäckt sina händer. Idag satt han till och med i babysittern och "snackade" med leksakerna som sitter på den. Han får även söta bubblor i munnen! :-) Vi tränar nacke dagligen. 

Våra nätter är fortfarande bra. Han lägger sig oftast med oss 22, ammar i vår säng, lyfter över honom till hans som står jämte min. (Går bra ungefär varannan gång. Nappen in och gunga sängen. I förrgår gick det bra, igår inte alls.då är det bara att lyfta tillbaka honom och lägga honom vid bröstet en stund och sen försöka på nytt.) Sen vaknar han vid 3-4 då får han komma till vår säng och ammas. Och då får han sova kvar hos oss. Sen vaknar han runt 6. Får mat igen och ny blöja. Fredrik går till jobbet 6. Antingen så somnar Lowe om eller så är han vaken. Då slår jag på tvn och gör mig en kopp kaffe och så myser vi i sängen en timma. Lowe brukar alltid somna om när vi gått upp. Oftast i babysittern när jag gungar honom medans jag äter frukost. Så nätterna får vi verkligen inte klaga över. 

På dagarna kör han fortfarande varannan dagar, sova hela dagen med matpauser eller bara vaken 5 timmar i streck. Är han trött då älskar han att ligga ihopkrupen mot mitt bröst. Och så buffar jag honom lite i rumpan. Då gnuggar han ansiktet mot mitt bröst och sina egna händer. Så gosigt! Sen somnar han, och kan ligga där i timmar. Jag brukar somna också. Andra favoriten är bärselen. Den älskar han att sitta i sålänge den sitter på mig. In med nappen bara. Napp gillar han att ha i selen, babyskyddet och barnvagnen. I sängen har han den väldigt sällan. 

Helammar fortfarande. Bröstmjölk är det enda Lowe har ätit sen han föddes. Och det är jag glad över. Glad att jag kämpade när mjölken minskade. Nu är den tillbaka igen. Jag har inget slutdatum på när jag ska lägga av med ammandet. Vi kör sålänge det känns bra för oss båda. 

Vi är väldigt stolta över våran prins! 


Lowe två månader gammal. 

Inga kommentarer: