torsdag 8 maj 2014

BVC besök nummer 5.

Idag va vi till BVC, Lowe och jag. Vägning och mätning. Va lite orolig över att han inte fått tillräckligt med mat när mjölken minskade några dagar.  Hon sa att det brukar bero på stress så nu ska jag släppa på lite ansvar över att hemmet ska va fint och tvätten ska va tvättad, och maten ska vara lagad. Vi är ju faktiskt två vuxna. Nu ska jag inte måla upp en bild över att Fredrik inte gör något här hemma, för det gör han. Meniga tänker att jag ändå är hemma så jag kan göra det. Han frågar ofta om han ska göra något men då säger jag att jag fixar det. Så nu släpper jag in honom igen. 

Lowe hade växt på både längden och vikten.

♡ Vikt: 5550 gr
♡ Längd: 58 cm
♡ Huvudmått: 38,7 cm

Sist gick han upp 680 gr på 16 dagar så nu när han "bara" gått upp 320 gr på 14 dagar blev jag lite orolig. Får han för lite mat? Nej sa sköterskan, det är så ibland. Upp mycket och ibland lite mindre. Huvudsaken är att de ligger på plus. Och de gjorde han ju. 

Allt så bra ut och jag skulle fortsätta pensla hans tunga. Så försvinner svampen snart. 

Nu ska vi dit en gång till om 2 veckor innan det är dags för 3 månaderssprutan.

 

Inga kommentarer: