fredag 9 maj 2014

Fredag.

Hej! 

Fredag och idag har det faktiskt inte regnat! Solsken och lite mulet. Vaknade vid 5 i morse av Lowe. Bytte blöja och gav honom mat. Pigg bebis som låg och log så busigt med bröstet i munnen. Haha! Fredrik vaknade och gick till jobbet. Lowe somnade faktiskt om så jg gick upp och åt frukost. Sen kröp jag ner i sängen intill Lowe igen och sov till 8. 




Morgonens gladaste kille! 

Evelina smsade och frågade om jag va sugen på en fika. Och det va jag ju! Så vi klev upp och gjorde oss i ordning och drog till backaplan. Fika och spring i affärer. Lowe sov i vagnen i 3 timmar. Men när vi väl va hemma och jag burit upp honom så vaknade han och va såklart hungrig! Panik! Mat mat mat med en gång! :-) 

Fredrik va iväg en sväng efter jobbet och fixade med festen som de ska ha i morgon. Så jag och Lowe myste i soffan. Vi tog selen till affären och köpte godis. Lowe fick sen ta ett bad och på med pyjamas vid 19. Han somnade i min famn efter maten så jag vaggade honom lite inrullad i en filt som jag fått tips om. Lättare att lägga ner dem då utan att de vaknar. Han fortsatte sova efter att jag lagt honom i sin säng och stoppat in nappen och vaggat sängen lite. Fredrik kom hem strax efter det med revbenspjäll! Mums! Så vi har suttit själva nu i några timmar. Va gör man? Det enda jag ville göra va att gå in och lägga mig och titta in i spjälsängen som står jämte min sida och titta på Lowe. Kändes så konstigt när man satt i soffan med Fredrik själv utan bebis. Kändes som tiden innan han kom. Kändes oerhört tomt! Märklig känsla. 

Jag har varit in till Lowe och tittat på hobom några gånger. Så att jag inte bara drömt att vi faktiskt har en bebis. ;-)

Nu ska vi hoppa i säng och sova. Fredrik ska iväg tidigt i morgon och fortsätta fixa med festen som börjar redan kl. 12. Jag och Lowe ska dit en sväng under dagen tänkte jag. På med hörselskydden och i med Lowe i selen. Festen är utomhus så det blir inte lika högt ljud som i en lokal. Hoppas solen skiner. Lite picknick kanske? :-) 

Natti natti! 


Inga kommentarer: