tisdag 3 juni 2014

Mäklaren kom förbi.

För någon vecka sen ringde en mäklarfirman mig. De ville höra om jag ville få min lägenhet värderad. Gratis, och inget bundet. Ja visst varför inte! Så idag kom hon. Jag tänkte bara få en värdering. Men det slutade med att jag skrev under papper på att sälja den. Snart också! Hon kommer och fotar om 3 veckor så vi hinner ordna det som skulle ordnas. Bla så måste ett rum ha en dörr för att det skall få kallas för ett rum. Så nu kommer vi ordna det. Så räknas min lägenhet som en 2:a. Värderingen gick upp med 200.000 kr mer än vad jag köpte den för. Sen kommer den förhoppningsvis att öka. Vi har inte hittat något att köpa. Men vi får nog börja leta nu och gå på visningar! Tänk att jag ska sälja min första egna bostad. Jag har alltid bott ihop med killar. Men denna lägenheten va min singellägenhet. Den köpte jag alldeles själv. För mig, och Texas förstås. Nu är jag förlovad och mamma. Så det är väl dags att gå vidare och låta någon annan singel få leva loppan i den. Visst den är stor nog för ett par. Och ett gäng studenter! 

Nu håller vi tummarna på att den ökar massor! Hade gärna gått med 300.000 kr i vinst! Så man kan slänga in det som kontantinsats till nästa hem. 


Den här lilla sparven måste ju få eget rum! ❤️


Inga kommentarer: