torsdag 24 februari 2011

Stopp för socker!

Hej hopp!

Nu har jag fått i mej mat. Blomkålspure och korv till både lunch och middag. Det märks i mina matlådor att jag bor ensam för tillfället. Då är det inte så noga vad man lagar sålänge det inte innehåller kolhydrater. Till mellanmål åt jag nog lite för mycket nötter. Insåg att påsen innehöll 610 kalorier. Även om det inte är kolhydrater så få man ju fortfarande inte stoppa i sej mer kalorier än vad man gör av med. Jag åt halva påsen. 305 kalorier alltså. Måste äta mellanmål när jag jobbar. Eftersom jag är vaken 19 timmar de gångerna jag jobbar. Enligt LCHF så ska man kunna klara sej på 3 mål, frukost, lunch och middag. Men jag klarar inte av att äta stekt bacon och ägg till frulle. Jag får inte i mej för stora portioner. Därför äter jag 4 eller 5 gånger de dagarna jag jobbar. När jag är ledig 3-4 gånger plus något efter träningen typ en Proteindrink. Jag går inte ner i vikt av LCHF eftersom jag inte behöver gå ner i vikt. Mina 54 kg är normalt till min 165 cm långa kropp. Men däremot så fungerar min mage exemplariskt! Inge svullen, ingen magkatarr, jag får gå på toaletten normalt och den ser så bra ut! Magen alltså. ;) behöver jag inte äta massa mediciner så är jag nöjd. Mer än nöjd. Jo så är inte min mage alls lika känslig mot laktos! Dock så får jag hålla mej undan sockret. För jag märker att när jag väl börjat en helg med en skål så har jag sånt sockersug flera dagar efter. Så jag får lägga ner sockret helt enkelt. Får väl lära mej gilla mörk choklad. ;)

.

Inga kommentarer: