fredag 18 mars 2011

Dax att ta tjuren vid hornen.

Ja, det kanske är dax att berätta vad som händer i mitt liv.

Jag har insett att det aldrig kommer funka med Joakim. Jag har tänkt på det sen han åkte upp till Sälen. Så i onsdags tog jag upp det med honom på telefon. Han höll med. Vi vill så olika med livet. Han har sina hobbys och jag vill göra andra saker som aldrig blir av för att jag prioriterar hans vilja framför min. Vi är dessutom på olika plan. Jag säger inte att jag vill skaffa barn, volvo och villa. Men för mej är livet mer seriöst än en lek bara. Joakim är trots allt 6 år yngre än mej. Och det har jag haft full förståelse för. Jag är mer ansvarsfull och får stoppa honom med saker ibland för att han handlar först och tänker sen. Jag klandrar honom inte. Jag va likadan, när jag vi yngre.  Men jag orkar inte hålla på så. Jag vill inte bete mej som om jag vore hans "mamma". Jag vill heller inte stoppa honom i hans drömmar. Jag insåg att jag inte vill leva efter någon annans dröm bara för att jag älskar honom. Ibland räcker det inte att bara älskar varandra. Man måste ändå ha lite samma plan med livet.

Så nu är det slut mellan oss. Vi tog det beslutet tillsammans. Vi är absolut inte ovänner, men vänner kommer vi nog heller inte vara. På ett tag. Jag älskar verkligen killen och jag ser mej själv inte med någon annan än med honom. Det skulle ju lixom vara Jag, han och Texas. Så det är jobbigt stundtals, men i slutändan så är detta det bästa för oss båda. Då får han göra sitt och jag får göra det jag vill och inte behöva anpassa mej hela tiden.


Vi har haft 2 skitkul och mysiga år tillsammans. Men nu är det dax att gå vidare, åt var sitt håll.



Jag och Du i somras på konsert. Va mysigt vi hade den kvällen. <3




Ps. Jag önskar att det sett annorlunda ut. :(


.

Inga kommentarer: