fredag 25 mars 2011

Mat för 4:a?

Jag är visst pigg idag! Kanske för att solen skiner? Kanske för att jag slutar tidigt idag? Eller båda? Mår helt utmärkt. :) Vi ska snart dra iväg här på jobbet. Och jag ska hoppa av efter vägen sen när vi åker tillbaka till jobbet. Storhandla! Jag gjorde en lista på vad som skulle handlas. Eftersom jag alltid gjorde mat för fyra när Joakim bodde hos mej för att det skulle räcka till middag och sen matlådor till lunch dagen efter så är jag så inkörd på det, så jag gör det än. Därför får jag äta samma mat till lunch och middag två dagar irad, eller till och med 3 dagar. Jag äter inte lika mycket nu. Så jag hinner tröttna på maten och vill aldrig göra om receptet igen! Haha. Men jag kör fortfarande på LCHF, För er som undrar. Så enligt min uträkning så ska jag göra mellan 10-13 recept för att ja mat i en månad. Men jag tror att jag åker och handlar om 2 veckor igen. 2 veckor i taget räcker. Jag är så sugen på kött! Så nu blir det massor med kött inhandlat! Och då ska jag testa på att baka ett nytt LCHF bröd oxå. Men det får bli på söndag. Innan hinner jag inte.

Nej nu ska jag ringa chefen och tala om att jag fixat schema för maj och att vi har några luckor i april schemat!

Hörs sen!


.

Inga kommentarer: