söndag 13 mars 2011

På bussen hem.

Äntligen. 43 timmar på en helg. Jag fick dra en halvtimma tidigare så jag hinner handla innan big brother börjar. Är så sjukt sugen på att köpa med en godispåse hem, men jag måste gå utan socker i 1-2 veckor. När man gjort det så försvinner sockersuget. Så kommer det bli enkelt att avstå godis. Ju mer man äter dessto mer kommer kroppen att vilja ha det. Men det är en sån vana att vilja va godis så man känner lixom inte ens efter om man är sugen innan man står där i kassan och har just betalt godispåsen. Man ska fråga sej innan om man är sugen. Om man verkligen behöver det. Och oftast gör man inte det. Men något som jag saknar och har haft sjukt sug efter idag är apelsiner! De hade en stor skål med färska apelsiner på jobbet som jag stod och dreglade över. Men frukt är inte att tänka på. Socker som socker. Även om fruktsocker är bättre än strösocker så händer samma sak med blodsockret. Varför tror ni att diabetiker som har lågt blodsocker ska dricka juice? 

Nej nu hållet vi tummarna på att Joakim inte använder spotify för tillfället, så jag kan lyssna lite. Jag har egen spotify men jag har inte betalat så jag kan lyssna på iPhonen. Det har Joakim, så jag brukar sno hans! ;)


.

Inga kommentarer: