onsdag 30 november 2011

Lunch!

Jag gjorde en gratäng igår med kassler. Den räckte till 7 portioner. (Jag äter ganska små portioner när jag äter lchf, man blir mätt fort. Så jag äter bara en skiva kassler, Max 1 1/2.) Kassler e grymt bra att använda när man äter lchf för man kan göra så mycket med den. Vi åt den till middag igår, och jag åt den till lunch idag. Det blev över så jag kommer äta den till lunch i morgon med, och middag för i dag och i morgon! ;-) Sånt gillas! Så man slipper stå vid spisen varje dag!

Ingredienser:
800 g kassler, tunt skivad
1 msk svartpeppar
2 msk chilipasta
25 g smör
4 st ägg
250 g riven ost
3 dl vispgrädde

Gör så här:
Börja med att sätta ugnen på 175 grader. Fräs sedan kasslerskivorna i en stekpanna med smöret. Sedan blandar du de resterande ingredienserna i en bunke och vispar ihop.

Lägg kasslerskivorna i en form och häll sedan blandningen över. In in i ugnen tills den fått färg. Jag serverade med broccoli och en fetaostsallad.

.

Inga kommentarer: