torsdag 2 oktober 2008

Smulor i sängen!

Idag e det torsdag. Hela lägenheten stinker köttbullar! Jocke står och lagar mat, tydligen! Jag sitter med min dator och funderar på hur jag ska jobba idag? Vet fortfarande inte när jag börjar. Ringde jobbet, men fick inget 100 % svar. Men troligen så börjar jag 22.45 idag med. Så då hinner jag en sväng till gymmet.

I går hoppade vi över boxningen. Passet skulle börja 19.15 och jag va i stan redan när träningskompisen slutade vid 17.00. Så jag passade på att shoppa lite saker. En sväng till NK, en sväng till en thaibutik och sen upp till vasa för att handla proteinpulver hos gymgrossisten. Vi va färdiga ganska fort. Och magen kurrade, så vi gick till Franks och käkade sallad. Han räksallad (som jag bara älskar där!) och jag fick offra mej och ta en kycklingsallad, för att man måste ju pröva nya saker oxå. Han lovade att vi skulle göra hälften hälften. Men när han fått sin mat häller han massa vinäger över salladen!!?? Jag hatar vinäger! Smakar ju öl ju!! Så jag fick väl nöja mej med min kycklingsallad. Som inte alls va lika god som räksalladen! När vi satt där och käkade så började vi disskutera kaloriintag. Jag kan ganska mycket om sånt med träning och hur och vad man ska och inte ska äta. Klart jag fuskar, det gör väl alla. Men bara för att jag vet mycket om det så behöver det inte betyda att jag följer det till punkt och prickar. Efter ett tag tittade kompisen lite konstigt på mej och tittade först till höger och sen till vänster. Jag gjorde samma sak. Och tittade sen runt över hela kafét. Då satt samtliga och käkade kladdkakor och massa sånt! Och där satt vi med våra nyttiga sallader och pratade kalorier. Hehe.. Hoppas ingen hörde oss. :S Kompisen blev självklart sugen på chokladkaka. Men sen jag fick veta att jag inte tål laktos så blir jag aldrig sugen på sånt. Eftersom jag vet efterföljderna. Att jag får ont i magen och så. Att min kropp inte tål det helt enkelt. Efter att vi käkat klart gick vi till hm. Kompisen behövde en t-shirt att träna i. Väl därinne så fick jag kramper i magen! Riktigt obehagligt! Jag ville inget annat än att åka hem. Så vi hoppade över boxningen (vilket jag skulle gjort ändå med denna träningsvärk jag har i bröstmusklerna så hade jag inte orkat slå ändå!). Vi åkte hem till mej. Kollade på idol och drack massa te.




Hans räksallad och min torra kycklingsallad!

Nu ska jag försöka rycka upp mej ur sängen. Ta mej ut i solen och njuta av att det inte regnar!

Ha en underbar dag!

Pussas!

Inga kommentarer: