måndag 2 juli 2012

Go kväll.

Jag sover på jobbet i natt. Som vanligt på måndagar. Ligger nu nerbäddad och har stoppat in Texas i sin filt i sin korg. Han bor i hagen i natt. Han har legat och gnytt här medans jag legat och kollat på ett avsnitt spårlöst-England på min ajfåån. Men jag kan inte ha honom i sängen. Dels för att han inte får hoppa ner, kan ju inte ha koll på honom när jag sover. Och dels för att han har struten runt halsen. Texas vill ju ligga under täcket, och med struten så fastnar han överallt. Han sover bättre där. Rädd att jag ska råka sparka på hans brutna ben oxå.

Kvinnan som jag jobbar för, hennes man kom hem med en back med massa jordgubbar! Tror det va 10 liter! Så Jag har fått i mej alldeles för många idag! (ur kolhydrats synvinkel, 100 g kolhydrater dvs ca 6 st normalstora jordgubbar innehåller 8 kolhydrater.) inte så mycket kan man ju tycka, det drar iväg när man har obehindrat! ;-) 1 låda innehåller då alltså 40 kolhydrater.

Jaja, nog om de.

Jobbar till 22 i morgon, sen är jag ledig fram tills på tisdag nästa vecka! En hel veckas ledig med andra ord! Me like!

Måndag: Jobb 7-22
Tisdag: Jobb 7-22
Onsdag: packa, träna, städa hemmet, och fira lite. Vi har 10 månadersdagen! ;-) Haha nej, jag är ingen sån som firar varje sekund. Men han har lovat att jag iaf ska få ligga på hans arm när vi kollar på en film innan läggdax! Enda jag önskade mej! :-P
Torsdag: träna/sola, begravning vid 14, sen åker vi till festivalen!
Fredag-Söndag: GENESIS FESTIVAL!!

Texas ska vara hos F's mamma undertiden vi är i alvesta. Så vi får flytta han bur dit. Han älskar att vara hos henne.

Dagens käk oxå! Jag har fallit tillbaka i mackträsket på kvällarna! Jag älskar smörgåsar! Så jag har lämnat mandelmjöl här på jobbet i frysen så att jag får mina goda mackor med goaste osten som de köper här på jobbet! Hemma äter jag dock lagad mat till middag, men då brukar det bli nått lättare till lunch eller enbart en kaffe i bland.

Frukost: äggröra på 2 ägg och grädde, en stekt korv och kaffe.
Lunch: mandelpanerad rödspätta med blomkålspure och en klick majonäs.
Mellis/fika på jobbet: grädde och jordgubbar.
Kvällsmat: mandelbrödsmackor och te, några jordgubbar!

Natti natti!
.

Inga kommentarer: