lördag 15 september 2012

Svårt att sova.

Hej hopp!

Va hemma vid 21 i kväll. Insåg då att jag inte ätit något sen frukost. Och hemma hos mej fanns det inte mycket att välja på. Men såg att F lämnat em fläskfilé på bänken? (Han va dock inte hemma. Ordnade med festen som är i morgon.) Jag stekte upp fläskfilén lite snabbt på ytan, sen skar jag den i rejäla tjocka bitar och i en ugnsform. På med en hel del smör, och sen in i ugnen. Till det lindade jag hallomiskivor med bacon och stekte. En klick bea till det! Mmm mumma! Jätte gott! F kom hem lagomt till att maten va klar. Vi slängde på en film till käket.

F hoppade i säng och jag kunde såklart inte lägga mej. Jag diskade allt. Plockade in det nya porslinet i skåpet och sen satte jag på de gamla dörrhantagen på dörrarna, så länge tills jag köpt nya. F hade målat klart dem och hängt upp dörrarna igen! Blev superfräscht! Nu är det bara hatthyllan som ska målas vit, och alla lister ska på plats! Kommer bli kanon när det e klart! Vi ska fixa allt när jag kommer hem ifrån jobbresan. Så 1 oktober e allt klart! I hallen alltså.

F har köpt ny bil idag! En Audi A4! Kombi! Med dragkrok!! (dragkroken va mitt enda önskemål.) Han får den på onsdag! Då e ju inte jag hemma, men jag blir hämtad i den på söndagen när jag gjort min vecka i Ljungskile!

I morgon då?

Jag hade ett pass activio bokat vid 10.15, som jag bokade av. Jag ska festa i morgonkväll och sist jag körde detta passet så va jag stendöd hela dagen. Jag vågar inte chansa igen. Så jag kommer köra styrka i stället. Eller en PW. Få se om jag hinner mej gymmet. Har lite att fixa med innan jag måste sätta mej på tåget till Kungsbacka för att festa. Jag åker ju måndagsmorgon och då ska allt vara packat, frukost, lunch och middag för 7 dagar skall vara gjord. Texas saker ska vara fixat och jag ska ha fått ordning i hemmet. (storstädat) Risken e att jag kommer vara jätte bakis på söndag, och då vill jag inte ha några måsten.

Nej nu får jag försöka sova lite. Hörs i morgon. Natti!

Ps. Tack Sofia och Julia för en riktigt mysigt och okrävande 3 dagars i k-d! Vi får allt se till att ses innan jul! <3 ds.
.

Inga kommentarer: