söndag 9 september 2012

Techno union - 2012

Japp festen går!

Den skulle kört igång vid 15. Och jag orkar inte va utomhus hela dagen OCH natten, så vi tänkte dra dit lite senare, jag och Fredrik. Ingen utav våra vänner skulle dit, alla va bortresta eller hade andra planer/va sjuka. Så jag bestämde mej för att gå dit och lyssna på Fredrik och sen några till. Som ni vet e inte techno rikigt min favoritmusik även om det kan va underbart ibland. Fredrik fick åka tidigt ändå, då de behövde hjälp med att fixa allt inför festen. Och den blev framflyttad några timmar. Jag drog mej vid så jag va där vid 18 tiden. Då hade festen precis kört igång. Fredrik började spela vid 19, och va grym! Han kör sån skön tung techno till skillnad från vissa andra. Jag hade köpt med mej 2 sallader från paprika som vi käkade till middag. Festerna e ju alltid ute i skogen någonstans så det brukar inte va så enkelt att få tag på käk. Dansade till Joel och sen en stund till Gaudium. Men sen tog jag en taxi hem. Skulle ha tagit bussen med missade den precis så Fredrik betalade en taxi åt mej istället. ;-) Va hemma vid midnatt och somnade med onepiece och tofflor på! Svinkall va jag när jag kom hem!

Vaknade vid 2 tiden av att telefonen ringde. Fredrik va påväg hem. Skönt! Ingen vidare bra techno på natten tydligen. Bättre att Fredrik spelat på natten. Jag tycker att de borde bygga upp festen från lätt till tyngre techno istället för tvärt om.

Nu är det slut på utomhusfesterna för detta året. Och nu väntar en genesisfest inomhus i slutet av september!
.

Inga kommentarer: