måndag 8 april 2013

ASOT600DB

O M G!!

Vilken kväll! Vilken natt! Vilken morgon! Så sjukt häftigt!

Vi åkte ut till Landvetter vid 10 tiden. Plockade upp 2 vänner påvägen. De skulle oxå till Amsterdam, bo på samma hotell som oss. Men de skulle på en annan fest. Klockan 12 gick planet. Flygresan tog inte med än lite över en timma. När vi kom fram till schiphol hittade jag Victorias secret butiken! Jippi! Men de hade inte mer saker än vad butiken på Bangkoks flygplats hade. Så jag handlade inget. Vi tog tåget in till Amsterdam centrum. 15 minuters resväg. Vi hade bokat hotell precis utanför Centralstationen! Perfekt läge! Bellevue hotel hette det. Modernt och fräscht! passade oss perfekt!

När vi checkat in så gick vi ut på stan med Victor och Henrik. (Kompisarna som flög ner samtidigt som oss.) Vi letade upp en restaurang och käkade. Såklart skulle till red light distrikt. Läskigt, äckligt, vidrigt och overkligt. Jag tyckte så synd om tjejerna att jag ville adoptera allihop! Det är 2013 och tjejer står i fönster i underkläder och säljer sex. När hon har en kund så drar hon för gardinerna. Jag såg en gubbe som hängde in igenom fönstret till en tjej och frågade vad hon kostade. 50 euro svagare hon. Senare såg jag samma gubbe hänga in igenom fönster hos en annan tjej. Det är så sjukt va! Och hur kan man tända på att behöva betala för sex? Ligga med en tjej som egentligen inte valt dej att ligga med utan för att hon får betalt. Och att det är så öppet! Vidrigt! Jag mådde riktigt illa när vi fick därifrån. Killarna skrattade åt mej. Jag skrattade åt tjejerna. En del va så patetiska va! Men de gör väl vad som för att tjäna pengar antar jag.

Vid 18 drog vi tillbaka till hotellet. Dax att göra oss i ordning för festen. Tåget vi skulle ta till festen gick 19.40. 1 timma och 30 minuter skulle det ta. Men när vi kom till bytet så hade de tydligen vägarbeten så det va ersättningsbussar till Den Bosch. Och alla festens 30.000 besökare verkade oxå vilja ta den bussen! Kö, kö, kö! 5-6 bussar fylldes med folk innan vi fick en plats i en buss. Och så kom vi fram till festen. Där va det kö, kö, kö!! Haha säkert 40 minuter i kön innan vi kom in. När vi kom in va det kö igen!? Biljettkontroll och kroppsvisit. Men sen va vi inne! Fixade ett skåp att lägga in jackorna och väskan i, sen mötte vi upp vänner som oxå va på festen! Jag vaknade denna dagen med feber så jag va sjukt hängig! Jag drack några redbull och vodka för att komma igång. Men det va väldigt segt. Det tog emot att dricka.

Musiken va grym! Inte sån musik som man står och dansar så man svettas till. Utan man står och njuter och gungar lite i knäna! ;-) väldigt behagligt! Och ljudbivån va perfekt! Jag behövde inte ens öronproppar! Och sista timman va helt magisk! Djn spelade mellan 05.30-07.00 va helt jävla galet bra! Innan han spelade satt jag på golvet emellan de 4 dansgolvet och vilade. Räknade ner minuterna. Innan 04.30 gick klockan jättefort! Men sen kändes den minut som en timma! Jag va helt utslagen och kraften va slut. Trodde jag. Sen körde han igång! Då fick jag några extra krafter och körde slut på dem!

När klockan slog 07 så tog festen sluta. Vi hämtade ut våra grejer och letade upp bussen som skulle ta oss till vårt byte till tåg för att komma till Amsterdam centrum igen. Alla skulle såklart med denna bussen! Och ingen hängde med på kösystemet. Så om man inte körde fulspel som alla andra så hade man fått tagit sista bussen. Och det hade jag ingen lust alls. Så när dörren öppnades på bussen så tryckte jag mej in så hårt jag kunde! Och det va inte bara jag som gjorde det. Så jag flög in i bussen i trappan! Haha! Jag fick en plats och Fredrik fick platsen bredvid mej. Tog inte många minuter innan jag deckat! Han inte stänga ögonen innan jag va inne i drömmarnas värld! Men bussresan tog inte med än 40 minuter så det va bara att hoppa av och gå upp till tåget som skulle ta oss till Amsterdam central. Det skulle gå 08.55. Så vi fick vänta en liten stund. Så vi köpte en varsin yoghurt som vi åt på en parkbänk på perrongen. Sen va tåget försenat +15 minuter. Sen va det framflyttat till 09.25. Så jag köpte kaffe till mej och varm choklad till F. För även om det va några grader varmare där än här hemma så va man rejält frusen! Jag med feber och båda hade brist på sömn. 10.00 kom vi hem till hotellet. Vi la oss och ställde klockan på 13. Jag ville ju se lite mer av stan. Jag somnade och sov i 30 minuter. Men sen gick vi upp och duschade och gick ut på stan. Hittade en liten mexikans resaurang som vi käkade på. Vi gick sen lite i affärer och kollade in stan. Hittade världens smalaste hus! Sen mötte vi upp Victor och Henrik för att ta en öl i solen. Vi gick sen hem för att sova någon timma innan vi skulle käka middag ihop. Jag deckade med en gång. Vaknade av att jag både dreglat och snorat ner kudden! Haha! Vi gick ut och köpte med mat på burger king. 9 stycken king vings! Och vatten! ;-) efter maten somnade jag ingen och sov till 04.30. Dax att gå upp!

Planet gick 7 i morse. Vi landade strax efter 8.

Slutsummering: Jag gillar Holland! Älskar Amsterdam! Väldigt fin stad! Husen är underbara! Och massa ostbutiker överallt! Mums! Shoppingen kan jag inte säga så mycket om. Jag höll mej ifrån det denna gången. Dels för att jag är inte jätte rik denna månad, och dels för att jag hade inte fått med mej en hårnål extra i min väska! Fullpackad! Tog ju bara med träningsbagen. Förutom de prostituerade så va staden helt perfekt! Iaf det jag såg! Så Amsterdam kommer man garanterat besöka igen! Det är ju väldigt nära att flyga dit!








Inga kommentarer: