tisdag 2 april 2013

Lunch, sol och träning!

Sitter och äter min lunch. För er som tror att lchf handlar om smör, smör och smör. Kolla bilden så kanske ni får en annan uppfattning. Jag fick en kommentar senast i söndags. När jag sagt att jag äter ägg, makrill, tonfisk, lax, avokado, keso, kött.. mm.. Då sa han: men det är ju inte lchf? Du ska ju äta massa fett? Jo med är inte avokado, lax, kesella, makrill, ägg - fett? Sen att jag äter creame fraîche, grädde i bland. Helfeta produkter, och aldrig lättprodukterna. Men det va heller inte lchf sa han. Kul att en person som aldrig ätit lchf vet mer än mej som kört i typ 3 år. ;) Men fördomar kommer vi aldrig ifrån. Oavsett vad det handlar om. Vissa människor tror alltid att de vet mer, om allt.

Jag har varit och tränat oxå! Körde mitt squat-utmaning med maskin idag. Plus lite andra ben/rumpa/vad maskiner. När jag kört styrkan klart så hoppade jag på bandet. Körde 5 km. Först med 11 % lutning i 10 minuter, sen sprang jag 2 km, sen körde jag promenad med 11% lutning igen. Svettig och nöjd vandrade jag hem i solen.

Sitter än i mina träningskläder och ska hoppa in i duschen så fort jag ätit upp lunchen. Vad jag ska hitta på sen vet jag inte. Solen skiner som sagt och det är underbart väder ute! Man får ångest av att sitta inne. F sitter här med fördraget för fönstren. Han har ångest över att vara sjuk, och speciellt när det är sånt här väder! Jag ska nog ta med mej Texas ut och kasta lite boll. Ta med en kopp kaffe ut och njuta!

duschen nästa!









Inga kommentarer: