torsdag 18 april 2013

Tangentbord till tvn!

Igår när vi va med Johanna på media markt så köpte vi med ett tangentbord till tvn! Så nu kan man styra "pilen" med en platta istället för dessa jävla pilar hit och dit. Jag ska erkänna att jag inte kan mer om min nya tv än att byta kanal och höja och sänka volymen. Men det har hänt en del på tv-fronten den senaste 8 åren (så gammal va min förra tv) vill jag lova! Vi har ju internet i tvn oxå! Så den är ju som en dator! Man kan lägga till appar och sånt.

Jag har inte hunnit testa tangentbordet än. Men jag ska testa det i morgon när jag är ledig. Och lära mej allt! Såg att det fanns tränings-appar till tvn! Och spel! Hihi! Sen går det att spela in program med tvn. Man kan lagra film på ett isb-minne och sticka i tv. Så man inte behöver ha datorn kopplad till tvn. Och det finns optisk ingång så jag nu kan koppla in förstärkaren direkt till tvn. Så nu får man kosta på sej en optisk kabel oxå. Har ingen aning om hur man gör med allt! Men jag är faktiskt väldigt teknisk av mej! Och väldigt intresserad av tekniska prylar. Så det ska nog gå fort att lära sej! ;-)

Vi ville ha samsungs egna tangentbord till tvn. Men den hade inte media markt tagit in. Dom tyckte samsung satt idiotiskt pris för samma grej. Så det fick bli denna istället. 399 kr stod det att den skulle kosta, men när vi betalade i kassan så kostade den helt plötsligt 299 kr! Man tackar! Samsungs tangentbord låg på nästan tusen spänn! Helt onödigt! Den va tydligen väldigt plastig och de hade exakt samma knappar!

Nu vill jag köra en ny router. En mindre som tar fler enheter. Vi har ju 2 datorer, 2 telefoner, en tvn och en iPad kopplad till den vi har nu. När min lillasyster kom med sin surfplatta (samsung) så kom hon inte in på nätet. Så jag undrar om denna routern inte klarar av för många enheter. Jag vill ha en router som man oxå kan ha som en extern hårddisk. Där man kan ha tillgång till att lagra grejerna trådlöst, och sen hämta den trådlöst oxå. En Jenny och en Fredrik mapp. + en film och en musik - mapp! Det är mycket nu! Men jag älskar när tekniken blir smidig! Men åt andra sidan, vem älskar inte de?
.

Inga kommentarer: