onsdag 2 april 2014

BVC, besök nummer 3.

Idag är det onsdag och det betyder BVC-dags för oss. Lowe skulle vägas och mätas och inspekteras! Vi hade tagit en tid vid 10.00 för att vi skulle få besök från mormor och moster icka under dagen, och då jag inte visste vilken tid de skulle komma när vi va på BVC sist när vi skulle boka tiden så tog jag en tidig tid. Det ska jag inte göra igen! Lowe vaknade 8.30! Jag hann till och med vakna och duscha innan han började med sitt morgonhumör! Gap och skrik! Ända tills jag plockar upp honom! Sen skulle mamman få i sig frukost. (Mat njuter man inte av i lugn och ro längre, utan skyfflar in den ståendes.) Lowe skulle kläs, mammas hår skulle fönas, mamma skulle sminkas lite, Lowe skulle ha ny blöja, Lowe skulle äta och sen i med Lowe i selen och ut med Texas. Väl hemma igen har vi 20 minuter på oss innan vi skulle vara på BVC. Det ligger 4 minuter bort så vi hade ganska gott om tid. Tänkte jag. Men Lowe ville ha mer mat. Jag fick snabbamma honom i 5 minuter, sen skynda mig bädda ner honom i vagnen och dra iväg. Vi va framme prick 10.00. Men då fikade tydligen personalen så vi fick ändå vänta en stund. Lowe hade somnat som tur va. 

Idag tyckte hon att hans gula färg lagt sig någon. Och det har vi också sett att den gjort. Han ser "blekare" ut. Hon tycker han ser väldigt fin och välmående ut. En perfekt liten kille! 

♡ Vikt: 4300 gr (+210 gr) 
♡ Längd: 53 cm (+1 cm)
♡ Huvudmått: 36,8 cm (+0,8 cm) 

Inom parentes är vad han gått upp/växt sen förra besöket.) 

Vi använder fortfarande storlek 50 på Lowe. En body har han växt ur än så länge. Man ser att han kommer växa ur 50 bodysarna snabbare än 50 byxorna, de kommer han kunna ha längre. Men jag väntar och väntar på att han ska kunna ha 56! Kanske om någon vecka! 

Sköterskan på BVC tyckte att han va med mycket mer i blicken. Tittade på mig när jag pratade och så. Sen sa hon att han va väldigt stark i nacken. Så vi testade att lägga honom på mage på skötbordet. Och visst reste han upp huvudet. Så vi kunde börja träna honom nu. 





Jag tog fram babygymmet när vi kom hem för att öva honom. Så söt! Han kämpade så mycket med att lyfta på huvudet så han slog runt och hamnade på rygg! 

Jag frågade även lite frågor jag hade. Han har magknip och gnyr i sömnen. Han sträcker på sig och gnäller till även precis innan han bajsar. Hon sa att det är så innan tarmarna kommer igång ordentligt på nyfödda. Så det betyder inte att det är något jag ätit som gör honom känslig. Skönt att veta. Vi får se om det blir bättre när tarmarna hittat sin grej helt enkelt. Jag ammade honom tills han kräktes lite inne på Bvcs amningsrum. Tänkte ta en promenad med honom efteråt och tänkte han skulle somna. Men icke. Han låg vaken och stirrade hela vägen. Så lunchen fick mamman äta med en hand igen. I andra armen satt lilla Lowe! Efter min lunch va det dags för Lowes lunch. Sen somnade vi, tillsammans i vår säng.


Jag sov 1 1/2 timma, Lowe körde på med en extra timma. Jag fick lirka ur armen och smyga mig iväg. Hann städa lite i hemmet innan lilla älsklingen vaknade. Med sitt illvrål! Snacka om sämsta morgonhumöret. ;-) 


Inga kommentarer: