tisdag 29 april 2014

Status.

God morgon! Här sitter jag i morgonsolen på min balkong och äter frukost. Lowe sover än. Skönt! 

Nu har jag ätit min liberala lchf-kost i 1 vecka. Det har gått bra. Men jag är rätt dålig på att äta lagad mat. Jag gör gärna finn crisp med pålägg eller slänger i mig ägg som vi har färdigkokta i kylen. Jag har "fuskar" en gång med en skiva rågbröd på frukostbuffé i söndags. Men jag har valt att inte kalla det för fusk då jag ammar och jag tycker väl inte att jag behöver köra fullt ut. All in, än. 

Bäst/sämst med lchf på sommaren? 

Det bästa med lchf är att grillat är helt okej! Kött! Jag älskar kött! Och nu när sommaren är här och man grillar mycket så är det så lätt att hålla kosten. Kött och en god sallad och en klick sås. Sämst är att jag kan sakna glass! Att kunna ta en promenad och sätta sig på nått härligt ställe och äta en glass. Va ju och träffade Evelina + vänner i förra veckan. De åt glass. Då drack jag en Cola zero. Vore underbart om det skulle komma en sockerfri gräddglass! 

Träning? 

Jag har tagit promenader. Allt ifrån 9 km - 3,5 km. Det har berott lite på väder och hur Lowe varit och om vi gjort något annat. Men vi har rört på oss varje dag. 

Har det hänt något då? 

Ja visst har det! 1,1 kg har jag tappat. Så nu stod vågen på 61,1 kg i dag. En vecka till så kanske jag är under 60. Jag skulle mäta mig, men måttbandet hade visst åkt med till svärmor som lånar min symaskin. Jag har i alla fall fått hoppa in ett hack på bh-n. 

Just nu känns kroppen mest slapp och degig. Jag vill börja träna! Hade tänkt börja nästa vecka. Men Lowe är tyvärr i en fas nu som gör att inget duger på kvällen mer än mamma. (Känns dock som att det är påväg bort nu.) Så jag får vänta lite till och köra med promenader. Och jag har faktiskt massa vikter här hemma så jag kan träna på hemmaplan. Ska försöka få in det. Och sen hoppas att pappa snart går bra även på kvällen så jag kan köra ett pass på gymmet. Lite egentid. Vi hade ju tänkt göra så att Fredrik tränar efter jobbet och så går jag ner och möter honom på gymmet med Lowe i barnvagnen och babyskyddet på. Så tar han med Lowe hem och jag tränar en timma. De passen jag vill köra börjar när han brukar ha tränar klart. Så det blir perfekt. 

Dagens frukost:


2 ägg med majjo, ostskivor med smör, vitaminbrus och kaffe med en tsk kokosfett (med smak) och mjölk.

Idag skiner solen så idag blir det minst en långpromenad!  

Inga kommentarer: