onsdag 30 april 2014

Mirakelnatten!

Igårkväll tänkte jag testa att låta Lowe sova i sin säng under natten. Lowe är trött på kvällarna och väldigt gnällig så jag tänkte dessutom lägga honom innan vi lägger oss. Jag började med bada honom, sen fick han massage och en ren pyjamas. Vi la oss sen vid 19 i min säng och jag gav honom mat. Efter det lyfte jag över honom till hans säng. Satte mig på en stol bredvid och gungade sängen, hade min hand på hans bröst och sjöng. Det gick inte. Gnäll och spark i benen. Jag kämpade på i en halvtimme. Sen gav jag upp. Han fick sitta i selen medans jag lagade mat. När Fredrik kom hem så fick han ta honom en stund. Lowe va jättetrött! Men ville inte alls komma till ro i soffan. Jag ammade lite till. Sen får man byta ställning på Lowe varannan minut för att han ska va nöjd på kvällen. Så jobbigt! Man blir lite irriterad när man själv är supertrött! Även när jag duschar på kvällen så snabbar jag mig för att jag hör att han gnäller ute i vardagsrummet med Fredrik. Man får väl påminna sig att han bara är trött och inte kommer till ro. 

Vid 22 la vi oss. Lowe fick amma i vår säng. Där han sen somnade. Jag tänkte att jag måste ge det en chans att få honom sova i sin säng. Kan ju inte ge upp första kvällen. Så jag tänkte förflytta honom till sin säng. "Hur vågar du?!" Säger Fredrik. Men någongång måste man ju börja. Tror det bli värre om man väntar. Och jag sover inge bra med honom intill. Så det resulterar ju i att jag blir också blir grinig på kvällen. ;-) 

Jag lyfte över honom, och det gick bra! Han fortsatte sova. Jag låg en bra stund och lyssnade på hans andetag. Till slut somnade jag. Vid 03.30 vaknade jag av min själv. Det är den tiden Lowe brukar vaknar. Jag ligger vaken en halvtimma. Av vana? Vid 03.45 gnyr Lowe, och jag tänker att nu är det dags för käk! Så jag går upp med sköldpaddslampan och lyser på honom. Han sover än och gnyr i sömnen. Så jag går och lägger mig igen. Vaknade igen vid 6 när Fredrik går till jobbet. Kollar till Lowe. Han sussar så gott. Jag själv känner mig ovanligt pigg så jag går upp och äter frukost. Vid 7 vaknar Lowe. Då lägger vi oss i min säng så han får mat. Och så gosar vi och sjunger en liten stund. 

Vi har varit ute med Texas, Lowe har ätit lite mer mat, och suttit i soffan och kollat på biggest loser från igår. Då somnade han i min famn. Tänkte att det är bra att han sover i sin säng även på dagen så kanske han blir lättare att lägga där framöver. Så nu ligger han och sover en stund i Babynestet i sin alldeles egna säng. ❤️


Inga kommentarer: