torsdag 10 april 2014

Från cheesecake till rågbröd.

Hej!

Nu ligger jag i sängen ihopklämd mellan Lowe och Fredrik. De sover. Jag är pigg. 

Idag har vi varit på äventyr som ni sett i tidigare inlägg. Hela vägen till backaplan! Haha! (För er som inte vet vart det ligger så är det 9 minuters bussresa från mig.) Lowe och jag skulle möta upp Evelina och Mathilda vid 11. Men 20 minuter innan så smsade Evelina att Mathilda sov, så vi avvaktade lite. Det gjorde inget då Lowe kom på att han ville ha mat strax innan vi skulle gå. Men efter det va vi klara, så varför sitta i soffan och vänta när man kan gå ut och röra på sig? Jag stoppade ner Lowe i vagnen och tänkte att jag promenerar mot backaplan och så hoppar jag på bussen när Evelina är påväg. Vi hann gå 2 km! Sen hoppade vi på bussen och åkte sista vägen. 

Vi bytte Lowes present och sen filade vi. Här kommer vi till ett jobbigt val. Cheesecake med vitchoklad. Ni hör ju! Mina 2 favoriter ihop dessutom! Men innerst inne så kurrade den lite "degiga" magen. Just de, den är degig än. Den dagen den inte är degig så ska jag fan beställa en hel tårta cheesecake med vit choklad! Jag tog mitt förnuft till fånga och beställde en rågmacka med ägg och rökt lax + kaffe. Hälften så gott, men betydligt bättre val för min situation. Såklart när jag skulle sätta tänderna i mackan så vaknade mitt lilla monster i vagnen och ville ha mat. Jag börjar lära mig att göra saker samtidigt som jag ammar! För jag hade fått i mig mackan innan Lowe ätit klart. 

När vi fikat och shoppat klart så blev han lite grinig. Så jag ammade honom snabbt på en toalett och sen GICK vi faktiskt hem! Japp ni hörde rätt! 5 km! Grymma! Lowe va vaken. Nappen räddade mig nästa hela vägen hem. Han började gry och protestera när vi hade 10-15 minuter kvar. Då jag kommit ihåg att lägga ner selen i skötväskan så fick han hoppa ner i den. Problemet löst! 

Han har varit vaken sen dess. Med små korta sovstunder efter amning. Så jag hoppas han sover gott i natt. Han hsr även fått bada i kväll! Han gillar det verkligen. Han försöker göra små ljud och söker hela tiden efter ögonkontakt med mig. Så mysigt! Efter badet rör han sina händer så gulligt! Ser ut som han försöker sig på teckenspråk! Haha! Han frös så efter badet att han huttrade! Stackarn! Nästa gång får vi bada med stängd dörr. 

I morgon ska Lowe och jag iväg till sjukhuset där han föddes! Vi ska på hörseltestet. Ska bli kul att se om jag blir lika känslig som jag blev sist vi va där och gjorde pkutestet. Började ju lipa när jag såg en pappa med sin nyfödda bebis i sån BB-vagn! BB ligger ju alldeles intill dit vi ska. 

Nej nu får jag lägga undan min telefon och försöka sova jag också. Natti! 

Inga kommentarer: