måndag 5 mars 2012

Måndag 5e Mars - 2012 / Krabi - Thailand.

Goddag!

Hemma i Sverige ligger alla och sussar så gott. Men här är klockan halv 11 på förmiddagen.

Vi ligger vid poolen idag. Brände oss lite igår vid havet. Så idag kör vi poolhäng. Stranden har inga solstolar så man ligger bättre här på solsängarna.

Jag har precis varit och lämnat in kläder för tvättning. Att dra med sej kläder för 2 veckor va tydligen inget som jag tänkte på. Och att man sväller upp lite här va inget jag tänkte på heller. Så 1 par av mina 3 shorts jag har med mej sitter skönt. De andra stramar runt mina ben. Så va jag ju såklart smart och klättrade i mina bekväma shorts så de är fulla i lera. Så nu får jag dem tvättade, plus lite annat.

Vi har tänkt dra ut till phi phi på onsdag. Och stanna där tills på fredag. Sen kör vi sista dagarna här. Hade vi inte redan betalt för ett hotell så hade vi ju såklart åkt runt lite mer. Men vi har det så skönt här. Vi tänkte ta en båtutflykt i morgon oxå. 4 öar man åker till. En heldag på havet och snorkla och sånt.

Igår kväll öste regnet ner. Som tur är så finns det paraply på hotellrummet. Så vi gjorde oss fina och drog till en restaurang och käkade middag. Sen vidare till bambu bar. De skulle ha thaiboxning där. Men det va tyvärr inställt. Så vi satt kvar och softade. Drack några drinkar och hade det hur skönt som helst. Det är så underbar stämning här. Det är lixom det lilla som räknas. Inget för stort eller pampig. Enkelhet bara. Jag tog med alldeles för "fina" "uppklädda" kläder. Massa klänningar. Jag är nog den som är mest uppklädd på hela stället när vi går ut. Jag har med mej klackar, men de vågar jag inte använda när alla andra går till barerna i flipflop. Så jag har klänning och flippisar på mej. ;-)

Nej nu ska jag hoppa i poolen och svalka mej! Inte ett moln på himmelen idag! Wiie! Hot hot hot!
.

Inga kommentarer: