fredag 30 mars 2012

På plats!

Solen skiner och Jag och Texas sitter på tåget. Underbart ju! Hoppas solen följer med till Karlstad, men vad jag hört så skiner solen alltid i Karlstad! ;)

Jag har dukat upp med min frukost. En stor kaffe latte och en kesella och hallonblandning. Mums!

Texas sitter och gnyr här bredvid mej, då det klev på en söt lite tik samtidigt som oss. Hon är lika ivrig hon! Ska han hålla på såhär hela vägen som kommer jag få psykbryt! Puuh! Det blir att boka en kastrering nästa gång jag e ledig i några dagar i ett streck. Sen ska jag anmäla honom på agilitykurs. Så han får bli van att vara med andra hundar och röra på sej lite mer. Texas e grym på att lyssna, men han har lite saker som skulle kunna rättas till. Som att han skäller när det kommer någon hem till oss. Och bilåkning. Då gnyr han utav bara den! Och piper! Högt! Man blir galen till slut. Ska kolla om man kan få lugnande utskrivet, eller om han kanske blir bättre efter kasteringen.

Vi har ju snackat om att ta en 2 veckors resa i sommar, Jag och Fredrik. I går när vi skulle sova kom han med förslag att vi skulle skippa resan i sommar och istället köra en månad i Thailand. Vi ska ju till Thailand i Januari, vi hade tänkt 3 veckor. Men nu kanske de blir en hel månad! Hade inte det varit grymt? Skitkul! Så det blir att spara pengar nu då. Typ 25 tusen. Plus en flygbiljett. Måste ju nästan spara in en månadslön oxå, om jag ska va borta från jobbet. Kanske ta ett extrajobb i höst. Första veckans boende e ju betald. Då familjen oxå ska till thailand i 2 veckor. Men sen ger vi oss ut på äventyr! Gud va kuligt! :D Vi har bara pratat lite löst om det. Vi får planera lite längre fram. Men det hade varit grymt att ha en månad på sej att utforska. Kanske ta ett land till.


Nej nu ska jag stoppa i mej frukost, sen beta av program jag missat! ciao så länge!
.

Inga kommentarer: