tisdag 24 maj 2011

Vart e balansen?

Aj min mage! Jag har sprungit på toa ett antal gånger nu. Dessutom så har jag fått magkatarr igen. Och min mens ska komma när som helst. Bra utgångsläge när man ska bort på torsdag Jag tog iaf ledig i morgon för att vila mej. Måste börja tänka på mej själv nu. Annars kommer hela jag krascha. Gå sönder. Det vill man ju inte. Jag fick blåsor på läppen i veckan, jo jag har herpes oxå. Och det är ett tecken på att min kropp inte är i balans. Jag försöker äta rätt, men det enda min kropp vill ha är socker. Jag försöker att träna, men det enda min kropp vill göra är att sova. Men jag hinner ju inte sova. När ska jag ha tid med det? Jag jobbar, tränar, tar hand om Texas, tar hand om mitt hem, hänger med mina vänner så fort jag hinner. Och så detta fester som man bara inte kan missa! Men nu är nästa fest om 1 1/2 vecka. Så nu får kroppen vila ifrån alkohol iaf. I lördags när jag va ute fick jag frågan: men Jenny? börjar du bli nykter? Jag gick raka vägen till baren och köpte en cider. Kan tänka vad stor skada alkoholen gör på min magkatarr. Just nu är den bara i första stadiet. Jag känner mej hungrig och den låter och bubblar. Det blir värre om jag ignorerar och fortsätter som jag gjort. Nu har jag chansen att lyssna på magen och stoppa innan jag ligger i fosterställning i flera dagar. Inte kan äta något utan att jag kräks. Då kan jag inte träna, inte jobba, inte ens gå ut med hunden. Så nu drar jag i nödbromsen. Har några lugna och sköna dagar med syster och mamma på Ullared. Musik i öronen är ett måste under shoppingturen för att undvika allt buller. Sånt som framkallar stress. Sen hem till Värmland i några dagar. Så hoppas vi att jag är återställd.
.

Inga kommentarer: