lördag 30 juli 2011

Hur lyckas han?

Jag träffade en kille på en utomhusfest för typ 3 månader sen. Jag tyckte att han verkade vara en skön kille. Han verkade vara intresserad av vad jag hade och säga. Jag letade upp honom på fejjan dagen efter. Jag hade inte ens hans förnamn. Vart börjar man då lixom? Enda jag visste va att han gjort samma slags lumpen som en kompis till mej och att han gått gymnasiet ihop med en annan kompis. Det fanns en möjlighet att hans kompis hette Joakim. Jag hittade honom efter en del letande. Vi började snacka, vi började hänga, allt gick för fort och när det går för fort när jag inte vill det så backar jag. Blir kall och avslutar det som fanns. Precis de hände. Sen träffade jag ju Jonas. Men när jag hängde med denna kille så skulle han lära mej lyssna på viss musik, lära mej höra skillnaden på vad för slags musik det var. Så han har suttit och skickat låtar till mej på spotify och sen skrivit vilken sort musik det varit. Typ "progg" (progressive) eller "soft". Och han gör det än idag. Vi slutade höras men han slutade aldrig skicka musiken till mej. Det sjukaste är att jag har typ blivit kär i varenda jävla låt han skickat till mej! Han är så jävla grym på att pricka in vad jag vill höra. Och dessa låtar är inte bara bra, utan de passar in perfekt i mitt liv just nu. Känslomässiga, träningsvänliga och softmusik. Jag e sjukt glad att han fortsatte skicka låtar till mej och han gör det än idag. Fick en låt nyss. Fick en i går oxå. Omg. I love it! Känn som hela magen ska hoppa ut. Av både jobbiga och sköna känslor. Den känns som låten tar tag i mej och får mej att inse att jag måste ta tag i problemen nu. Innan det är försent. 

Så om man ska va rätt så kan det vara tack vare honom att Jag ringer på måndag.. 

Ps. Vi har kontakt idag. På telefon, vi har inte sets än. Förräns nu, om en stund. Ska bli kul att se honom igen. Ds.

.

Inga kommentarer: